АМФИЛОХИЈЕ: Европски гејеви нам соле памет
МИТРОПОЛИТ ЦРНОГОРСКО-ПРИМОРСКИ ОЦЕНИО ДА ХОМОСЕКСУАЛЦИ ИЗ ВРХА ЕУ УГРОЖАВАЈУ ЕТИЧКО-МОРАЛНО БИЋЕ И СЛОБОДЕ ЧИТАВИХ НАРОДА
- „Прибојавам се да постоји једна тенденција на европском плану, у склопу ЕУ интеграција, да се захтева од држава које сад приступају да морају да усвоје и те једнополне заједнице и да то постаје чак и услов за улазак“, рекао је Амфилохије
- Митрополит је навео нико никоме не треба да завирује у кревете и собе, па зато не морају ни пред људима и децом да пропагирају оно што је „у најмању руку дискутабилно“
- Свако може да живи како хоће, али то не може да се проглашава за понос и да се на један тоталитаран начин намеће огромној већини људи који другачије мисле и осећају
МИТРОПОЛИТ црногорско-приморски Амфилохије саопштио је да у врху европске заједнице има људи који су хомосексуалног опредељења и да са тих места соле памет и угрожавају етичко-морално биће и слободе читавих народа.
Он се на конференцији поводом најаве обележавања јубилеја Крштења Руси, прославе 800 година манастира Ђурђеви ступови код Берана и освећења Саборног храма Христовог Васкресења у Подгорици, осврнуо на Параду поноса у Будви, поручујући да се нада да она неће бити одржана у Подгорици, како је најављено. Амфилохије је поновио да се не ради о паради поноса, већ „паради срама“.
„Свако може да живи како хоће, али то не може да се проглашава за понос и да се на један тоталитаран начин намеће огромној већини људи који другачије мисле и осећају. Зашто да намеће и свој начин живота, који он проглашава да је здрав и нормалан и да изазива немире, односно, оно што се десило у Будви међу становништвом до те мере да су људи из кафића гађали, па је на крају 500 полицајаца развађало и бранило те људе“, казао је он.
Амфилохије је навео и да ако под истим условима буду организовали тај догађај у Подгорици морају предузети одговорност на себе јер својим понашањем и наметањем свог начина живота угрожавају идентитет и достојанство огромне већине људи.
„Није добро ни за њих, ни за друштво све оно што изазива сукобе међу људима и природно је да га се треба клонити и избегавати, али са поштовањем јер свако има своја права. Све нам је слободно, али нам није све на корист и то је став цркве и јеванђеља.
Ја као хришћанин имам право да браним свој морални став који је вековни, свечовечански, сверелигиозни на начин који је прикладан. Ако он очекује да га ја не угрожавам, онда немој ни он мене да угрожава зато што се то њему тако допада“, рекао је Амфилохије.
Он је казао и да се противи томе да истополне заједнице усвајају децу. Како је рекао, невино дете од годину дана не сме ићи у заједницу која из основе ремети и супротно је њиховој природи, притом манипулишући његовом слободом.
„Прибојавам се да постоји једна тенденција на европском плану, у склопу ЕУ интеграција, да се захтева од држава које сад приступају да морају да усвоје и те једнополне заједнице и да то постаје чак и услов за улазак“, додао је Амфилохије.
Митрополит је навео нико никоме не треба да завирује у кревете и собе, па зато не морају ни пред људима и децом да пропагирају оно што је „у најмању руку дискутабилно“.
Како је казао, ни једна религија на свету не може прихватити такво нешто као здраво и морално оправдано. Амфилохије је поручио и да са парадом оду у Алжир и Ирак.
„Имаш два пута - пут живота и смрти, па бирај нико те на силу не тера. Немој ми свој пут наметати као једини и пут спасења, поготово ако је то пут смрти и самоуништења. Та и таква психологија која се појавила, али и друге идеологије воде самоуништењу људског рода“, додао је он.
На питање - како гледа на случајеве Пахомија и Качавенде који су повезивани са аферама сексуалног злостављања, блудничења и хомосексуалним везама са малолетницима - Амфилохије је одговорио да је то иста прича.
„Зато је црква епископа Василија (Качавенду) лишила његове епархије. То није била једноставна ствар управо због тога што постоје индиције да је он човек по некој људској слабости. Црква се не односи према једнима овако, а према другима онако. Није исто како ћемо се понашати према председнику државе и епископу јер ипак он има једну тежину. На крају нема друге, црква мора речју, а и у пракси да посведочи свој идентитет и своје достојанство, веру и морал“, одговорио је митрополит.