Онај који се смеје бољи је од оног ко се смешка, али је од обојице бољи онај који се свађа

САВРЕМЕНА ТЕЛЕВИЗИЈА ФУНКЦИОНИШЕ КАО КАРНЕВАЛ

- ЕВО 32 ПРИНЦИПА НА КОЈИМА ПОЧИВА

  • Скидање је боље од облачења. Пресвлачење је још занимљивије
  • Надметање је занимљивије од сарадње. Нефер надметање је занимљивије од поштеног
  • Разводи су занимљивији него свадбе. Хајде да се венчамо, али морамо и да се разведемо. Ванбрачна деца су занимљивија од рођене у браку
Пише: Виталиј ТРЕТЈАКОВ
 

        У ВЕЗИ са савременим телевизијским емисијама код људи се појављују недоумице: зашто ови на телевизији то раде баш ТАКО?

        Зашто је толико ненормалног? 

        Одговор је једноставан. Зато што савремена телевизија функционише по принципу ТВ-карневала.

        У мојој књизи „Теорија телевизије“ издвојио сам 33 принципа таквог функционисања. Предлажем се  сви који то желе упознају се са тим принципима.

        Узгред, уз њихову помоћ може да се склепа веома успешна (што се тиче рејтинга) емисија.  

         (1) Живот је (укључујући и посао) - игра. 

         (2) Кловнова и фрикова треба да буде више, него паметних и интелигентних људи. 

         (3) Млад човек је бољи од одраслог, а камоли старог.

         (4) Смех без разлога је бољи од разлога без смеха.  

         (5) Онај који се смеје бољи је од оног који се смешка, а онај који се смешка - од оног који је миран.  

         (6) Али онај који се свађа је бољи и од оног који се смеје.

         (7) Потребне су предимензионисане емоције (све до гримаса и дреке), али само три врсте: усхићење, ужас, замишљеност на лицу (ако нема ни првог ни другог). 

         (8) Скидање је боље од облачења. 

         (9) Пресвлачење је још занимљивије. 

         (10) Пародија и карикатура су занимљивији од оригинала.

         (11) Травестија: улоге су најзанимљивије када их размењују.

         (12) Воајеризам: гледати је чак занимљивије, него радити. Уз то је и безбедније.   

         (13) Аномалија је боља од норме: злочин је занимљивији од послушности, неко са говорном маном од оног који чисто говори, непристојно од достојанственог... 

         (14) Ружно је занимљивије од прекрасног. 

         (15) Али, лепо (не мешати са прекрасним) је занимљивије него обично. 

         (16) Светски живот и живот људи џет-сета је занимљивији од живота обичних људи. 

         (17) Надметање је занимљивије од сарадње. 

         (18) Нефер надметање је занимљивије од поштеног.

         (19) Разводи су занимљивији него свадбе. Хајде да се венчамо, али морамо и да се разведемо. 

         (20) Ванбрачна деца су занимљивија од рођене у браку.

         (21) Нејасно је боље од јасног, тајанствено - од јавног, чудесно од реалног. 

         (22) Потребна је ексклузива, чак и ако је измишљена. 

         (23) Не треба „смарати“ оне који неће да се „смарају“. Понашај се у стилу: лакше, још лакше, најлакше... 

         (24) Учвршћуј веру у медије: максимално обоготворење и митологизација самих себе.  

         (25) Не може се без супер-звезде. Једна супер-звезда вреди као десет обичних звезда. 

         (26) Код звезде је све занимљиво, чак и то, како је она престала да буде звезда. 

         (27) Скоројевић може да буде занимљивији од звезде. Нарочито ако је фрик. 

         (28) Екипа учествује у свему: у мојој емисији ћу ја тебе да промовишем, а у твојој - ти мене. 

         (29) Хвали своје, исмевај друге (или конкуренцију). 

         (30) Кад ухватиш - не пуштај! (Бави се рекламом међу емисијама а за време викенда нападај аудиторијум „касетним бомбама“). Памти принцип циркуса: „Вечерас на циркуској арени је НЕКО!“   

         (31) Не заборављај обичне људе и њихове проблеме и понекад саосећај са њима. Пусти и неку сузу. 

         (32) Кулминација: телевизијски бог решава проблеме како звезда, тако и обичних људи. 

         (33) Водитељ увек треба да буде у главној улози. 

        Ево, ово су 33 принципа који ће вам помоћи да схватите шта је савремена телевизија. 

        Превела Марија Билбија

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари