NASA: На осветљеној страни Месеца сигурно има - воде

ЏИМ БРАЈДЕНСТЕЈН: ЈОШ НЕ ЗНАМО ДА ЛИ ЋЕМО ТУ ВОДУ МОЋИ ДА КОРИСТИМО КАО РЕСУРС

* Јапанска Агенџија за аерокосмичка истраживања (JAXA) планира да до 2035. на Месеци изгради фабрику за производњу горива на бази водоника

____________________________________________________________________

АМЕРИЧКА Национална управа за ваздухопловство и свемир (NASA) пронашла је доказе да на осветљеној страни Месеца има воде.

Ово је објавио њен генерални директор Џим Брајденстејн.

Навео је да је ово откриће направљено уз помоћ опсерваторије за инфрацрвену астрономију која је постављена на авион компаније Боинг.

Изнео је претпоставку да се вода може преливати по Месечевој површини и да је могуће да није лоцирана само по сеновитим подручја.

„Још увек не знамо да ли ћемо моћи да ту воду користимо као ресурс, али доступност воде на Месецу кључна је за наше истраживачке планове“, рекао је извршни директор НАСА.

Индијска свемирска сонда Chandrayaan 1 открила је 3. септембра на Месецу наслаге хематита (Fe2O3), минерала који настаје само у присуству кисеоника и воде.

Стручњаци су дошли до закључка да  су се на Месецу – када је био заштићен од сунчевог ветра "репом" Земљине магнетосфере која му је обезбеђивала и кисеоник – била могућа оксидација гвожђа са формирањем минералне рђе.

Јапанска Агенџија за аерокосмичка истраживања (JAXA) планира да до 2035. на Месеци изгради фабрику за производњу горива на бази водоника.