K2-18b – прва позната планета у `зони живота` на којој има воде у течном стању

АНАЛИЗА СНИМАКА ОПСЕРВАТОРИЈЕ HUBBLE ПОТВРДИЛА ДА У ЊЕНОЈ АТМОСФЕРИ ИМА ВОДЕНЕ ПАРЕ

* Егзопланета K2-18b се окреће око црвеног патуљка у сазвежђу Лав. Пуни круг око њега направи за 33 дана. Та звезда 111 светлосних година удаљена од наше Сунца

* Вода и (могући) живот на планети K2-18b биће главни циљ инфрацрвеног космичког телескопа James Webb, који ће профункционисати 2021-ве

_________________________________________________________________

НАУЧНИЦИ који су анализирали снимке орбиталне опсерваторије Hubble објавили су да су у атмосфери егзопланете K2-18b, која се налази у `зони живота` своје звезде, открили присуство водене паре.

Своје откриће су објавили у научном магазину Nature Astronomy.

Ако њихово откриће буде потврђено, K2-18b ће бити прва астрономима позната егзопланета у чијој атмосфери има водене паре, дакле – и услова за постојање воде у течном стању на њеној површини.

Вода и (могући) живот на планети K2-18b биће главни циљ инфрацрвеног космичког телескопа James Webb, који ће профункционисати 2021-ве, и свемирске опсерваторије ARIEL чије лансирање је планирано за 2028-му годину.

Планета K2-18b откривена је 2015-те.

Називају је и суперземњом јер има масу која је између масе наше Земље и Нептуна.

Та звезда 111 светлосних година удаљена од наше Сунца.

Вода је проналажена и на неким другим планетама, али је на њима температура била или сувише ниска или превисока да би могао постојати живот.

Израелски астрономи су 11. августа открили две егзопланете које могу бити подесне за живот.

Обе су по величини сличне Земљи, а врте се око звезде Тигарден, која је такође црвени патуљак, а од нас је далеко само 12,5 светлосних година.