Вакоч: До 2035. ћемо открити неку ванземаљску цивилизацију

„ПОСТОЈИ, НАРАВНО, И ВЕРОВАТНОЋА ДА ВАНЗЕМАЉСКЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ НЕ ЖЕЛЕ КОНТАКТЕ“

• Ми данас за потрагу за ванземаљцима имамо више од трилион пута веће потенцијале него што су их имали први истраживачи 60-их година 20- века. За наредних 20 година изанализираћемо податке који нам долазе можда и од целог милиона звезда
  • Посланица коју носи Voyager одличан је пример покушаја да се успостави контакт са ванземаљским цивилизацијама... Велики је проблем што се он креће веома полако, па ће поред једне звезде пролетети тек кроз 70 година. Радио-сигнал лети брзином светлости и тај исти пут пређе за мање од пет година. У овој уштеди времена је огромна предност слања електромагнетних таласа у односу на космичке апарате

ВЕЛИКА већина не зна, али постоји организација под именом METI која се бави слањем сигнала у космос.

Чини то у нади да ће ти сигнали стићи до неке од ванземаљских цивилизација.

Њен председник Даглас Вакоч открио је у интервјуу RT шта садрже те „посланице ванземаљцима“ и настојао да објасни - због чега досад није успостављен контакт са животом изван наше планете.

• Због чега METI шаље сигнале ванземаљцима? Ви сте већ рекли да на тај начин демонстрирате, поред осталог, спремност да са њима комуницирамо. Међутим, колико смо за то заиста спремни? Ми на Земљи тешко и међу собом налазимо заједнички језик...

- То је тачно. Општење је тежак задатак. Само, способност комуницирања је једна од особина која одређује човека као врсту. Ми из METI тежимо контактима са другим бићима у Васељени.

• Ваш колега Сет Шостак из SETI (пројекат потраге за ванземаљским цивилизацијама и ступања у контакт са њима) сматра да ћемо неку ванземаљску цивилизацију наћи у наредних 20 година. Ви сте већ говорили да ће се то догодити до 2035-те. Откуд баш ти и такви рокови?

За потраге којима се ми бавимо потребни су огромни рачунарски капацитети. Из космоса добијамо колосалне количине информација које морамо да филтрирамо и да у том „океану“ шумова ловимо сигнале који нису природног порекла. Наша предност је вртоглави развој технологија. Данас је за исти новац могуће купити два пута моћнији компјутер него пре само годину и по.

Ми данас за потрагу за ванземаљцима имамо више од трилион пута веће потенцијале него што су их имали први истраживачи 60-их година 20- века. За наредних 2о година изанализираћемо податке који нам долазе можда и од целог милиона звезда. То ће бити гигантски посао јер се мора идентификовати сигнал и покушати успоставити контакт.

• Да ли је могуће да ми досад нисмо открили ванземаљце зато што они не желе да нам се откривају, а не због својих недовољних ресурса?

- Да, постоји вероватноћа да ванземаљске цивилизације напросто не желе контакт. METI управо зато емитује своје сигнале. Чинимо то у нади да на другим планетама постоје научници који такође ослушкују космос, очекујући да неко „поприча“...

• Знаменити астрофизичар Стивен Хокинг упозорио је на ризик ступања у контакт са ванземаљцима, упоредивши га са Колумбовим доласком у Америку који је за домородачко становништво, као што се зна, имао жалосне последице. Зар ви не верујете Хокингу?

- Хокинга не треба игнорисати. Он је уман и његова упозорења треба узимати озбиљно. Само, он губи из вида да су ванземаљци већ могли ухватити радио и телевизијске сигнале са Земље који се са наше планете емитују током неколико последњих деценија. Зато опасност да дође до инвазије на Земљу није ништа већа због наше жеље да другим цивилизацијама пошаљемо поруку да постојимо и да желимо контакт.

• Космички апарат NASA Voyager изашао је изван Сунчевог система, а на њему је посланица ванземаљцима о нашој култури. Све у свему, може ли се рећи да је ваша активност опаснија од те мисије?

- Не. Посланица коју носи Voyager одличан је пример покушаја да се успостави контакт са ванземаљским цивилизацијама... Велики је проблем што се он креће веома полако, па ће поред једне звезде пролетети тек кроз 70 година. Радио-сигнал лети брзином светлости и тај исти пут пређе за мање од пет година. У овој уштеди времена је огромна предност слања електромагнетних таласа у односу на космичке апарате.

• Где је гаранција да ће ванземаљци наше сигнале уопште протумачити као нашу тежњу да ступимо у контакт, а не као претњу?

- Може се рачунати да ће ванземаљска бића са опрезом изучавати сигнале добијене од нас, али да ће покушати да их дешифрују. Зато се у нашим првим посланицама радило углавном о простим математичким и научним принципима.

Ми настојимо да из својих порука уклонимо све могуће двосмислености и да поручимо да са житељима других планета постоји заједничко поимање наше физичке Васељене.

• А како можете уопште знати да ће ванземаљци нешто од онога што им шаљете уопште схватити? Заправо: да ли ви у суштини мислите да у нашој култури постоји и нешто универзално? На пример: математичке формуле и музика...