Вакоч: До 2035. ћемо открити неку ванземаљску цивилизацију

„ПОСТОЈИ, НАРАВНО, И ВЕРОВАТНОЋА ДА ВАНЗЕМАЉСКЕ ЦИВИЛИЗАЦИЈЕ НЕ ЖЕЛЕ КОНТАКТЕ“

• Ми данас за потрагу за ванземаљцима имамо више од трилион пута веће потенцијале него што су их имали први истраживачи 60-их година 20- века. За наредних 20 година изанализираћемо податке који нам долазе можда и од целог милиона звезда
  • Посланица коју носи Voyager одличан је пример покушаја да се успостави контакт са ванземаљским цивилизацијама... Велики је проблем што се он креће веома полако, па ће поред једне звезде пролетети тек кроз 70 година. Радио-сигнал лети брзином светлости и тај исти пут пређе за мање од пет година. У овој уштеди времена је огромна предност слања електромагнетних таласа у односу на космичке апарате

ВЕЛИКА већина не зна, али постоји организација под именом METI која се бави слањем сигнала у космос.

Чини то у нади да ће ти сигнали стићи до неке од ванземаљских цивилизација.

Њен председник Даглас Вакоч открио је у интервјуу RT шта садрже те „посланице ванземаљцима“ и настојао да објасни - због чега досад није успостављен контакт са животом изван наше планете.

• Због чега METI шаље сигнале ванземаљцима? Ви сте већ рекли да на тај начин демонстрирате, поред осталог, спремност да са њима комуницирамо. Међутим, колико смо за то заиста спремни? Ми на Земљи тешко и међу собом налазимо заједнички језик...

- То је тачно. Општење је тежак задатак. Само, способност комуницирања је једна од особина која одређује човека као врсту. Ми из METI тежимо контактима са другим бићима у Васељени.

• Ваш колега Сет Шостак из SETI (пројекат потраге за ванземаљским цивилизацијама и ступања у контакт са њима) сматра да ћемо неку ванземаљску цивилизацију наћи у наредних 20 година. Ви сте већ говорили да ће се то догодити до 2035-те. Откуд баш ти и такви рокови?

За потраге којима се ми бавимо потребни су огромни рачунарски капацитети. Из космоса добијамо колосалне количине информација које морамо да филтрирамо и да у том „океану“ шумова ловимо сигнале који нису природног порекла. Наша предност је вртоглави развој технологија. Данас је за исти новац могуће купити два пута моћнији компјутер него пре само годину и по.

Ми данас за потрагу за ванземаљцима имамо више од трилион пута веће потенцијале него што су их имали први истраживачи 60-их година 20- века. За наредних 2о година изанализираћемо податке који нам долазе можда и од целог милиона звезда. То ће бити гигантски посао јер се мора идентификовати сигнал и покушати успоставити контакт.

• Да ли је могуће да ми досад нисмо открили ванземаљце зато што они не желе да нам се откривају, а не због својих недовољних ресурса?

- Да, постоји вероватноћа да ванземаљске цивилизације напросто не желе контакт. METI управо зато емитује своје сигнале. Чинимо то у нади да на другим планетама постоје научници који такође ослушкују космос, очекујући да неко „поприча“...

• Знаменити астрофизичар Стивен Хокинг упозорио је на ризик ступања у контакт са ванземаљцима, упоредивши га са Колумбовим доласком у Америку који је за домородачко становништво, као што се зна, имао жалосне последице. Зар ви не верујете Хокингу?

- Хокинга не треба игнорисати. Он је уман и његова упозорења треба узимати озбиљно. Само, он губи из вида да су ванземаљци већ могли ухватити радио и телевизијске сигнале са Земље који се са наше планете емитују током неколико последњих деценија. Зато опасност да дође до инвазије на Земљу није ништа већа због наше жеље да другим цивилизацијама пошаљемо поруку да постојимо и да желимо контакт.

• Космички апарат NASA Voyager изашао је изван Сунчевог система, а на њему је посланица ванземаљцима о нашој култури. Све у свему, може ли се рећи да је ваша активност опаснија од те мисије?

- Не. Посланица коју носи Voyager одличан је пример покушаја да се успостави контакт са ванземаљским цивилизацијама... Велики је проблем што се он креће веома полако, па ће поред једне звезде пролетети тек кроз 70 година. Радио-сигнал лети брзином светлости и тај исти пут пређе за мање од пет година. У овој уштеди времена је огромна предност слања електромагнетних таласа у односу на космичке апарате.

• Где је гаранција да ће ванземаљци наше сигнале уопште протумачити као нашу тежњу да ступимо у контакт, а не као претњу?

- Може се рачунати да ће ванземаљска бића са опрезом изучавати сигнале добијене од нас, али да ће покушати да их дешифрују. Зато се у нашим првим посланицама радило углавном о простим математичким и научним принципима.

Ми настојимо да из својих порука уклонимо све могуће двосмислености и да поручимо да са житељима других планета постоји заједничко поимање наше физичке Васељене.

• А како можете уопште знати да ће ванземаљци нешто од онога што им шаљете уопште схватити? Заправо: да ли ви у суштини мислите да у нашој култури постоји и нешто универзално? На пример: математичке формуле и музика...

- Ми своје поруке састављамо полазећи од простог ка сложенијем. Када будемо имали нешто што су ванземаљци већ разумели - то ће за нас постати катализатор за даља дејства. Надамо се да ћемо, полазећи од елементарних научних принципа, ванземаљцима дати могућност да стекну представу шта значи бити човек...

draganz's picture
draganz 19:16 01.01.2018.

• +11
Voting is closed.

Лош текст. То што наводно имамо трилион пута веће могућности не гаранутје ништа. Можемо их имати и трилион трилиона пута више, али ако ванземаљске цивилизације на постоје, нећемо их наћи.

Војаџер ће стићи до најблиђе звезде за 70 година? До најближе зведе, Алфа кентаур, му треба 40.000 година (https://www.space.com/22783-voyager-1-interstellar-space-star-flyby.html). Тада ће бити комад мртвог метала која нико неће детектовати јер ће промашити Алфу Кентаур за стотине светлосних година.

Итд. Вера у постојање ванземаљских цивилизација, и ево само што их нисмо нашли, или они нас, је један од култова модерног доба.

Сељак српски's picture
Сељак српски 15:05 01.01.2018.

• +12
Voting is closed.

Најобичније спекулисање. Чим неко постави питање смањења буџета хиљадама продаваца ванземаљске магле одмах се појави они који тврде да само што нису откривени ванземаљци.
Другим речима сво то истраживање космоса у потрази за ванземаљцима је добра маска да се прикрије прави циљ а то су плате односно дрпање пара из разних буџета.

Baja's picture
Baja 19:11 01.01.2018.

• +6
Voting is closed.

Velika je verovatnoća da vanzemaljske civilizacije ne postoje.
Ako postoje , što je malo verovatno nemoguće im je da stupe u kontakt sa nama zbog nepremostivih daljina.

Драган Ђорђевић's picture
Драган Ђорђевић 00:12 02.01.2018.

• +6
Voting is closed.

Ако стране цивилизације добију те наше поруке из њих сигурно неће сазнати колико зла има у нама. Исто тако ни они не би нама послали податке о својим мрачним тајнама. Јасно је да би се људи према тој страној цивилизацији понашали као амерички досељеници према индијанцима само ако би могли. А веома је вероватно да би се и они према нама исто понашали. Можда и горе. Можда овиме само изазивамо судбину.
Овај пројекат је започет у нади да би нам нека страна цивилизација омогућила да имамо "хлеба без мотике" и да из наше природе на брзину избацимо агресивност и деструктивност уместо да то постепено постижемо радом, стваралаштвом и васпитавањем. Међутим, нада и у ово друго је, познавајући историју и садашњост људских односа, нереална. У овом, атеистичком погледу на ствари веома битна ствар је веровање у моћ науке. Развој науке је човек првенствено користио за што ефикасније међусобно убијање тако да сам развој науке не гарантује светлу будућност. Друго, ограничен број неурона у нашој глави и њихов релативно кратак животни век постављају границе моћи нашег сазнања. Иако организација неурона пружа огромне могућности продора у непознато границе ипак постоје. На пример у физици, увек ће моћи да се постави питање: од чега се састоји то за шта сада мислимо да је основно? То значи да ће увек бити места за Творца и за тврдњу да су закони које је открила наука у ствари дати од Њега. Све то упућује да је атеизам само један облик вере да Бог не постоји и да наука може да реши све наше проблеме. Из изложеног се види да атеизам није научно доказив и да, за рационалног посматрача, није вероватнији од вере у Бога. Ни постојање Бога у принципу није научно доказиво. Научни доказ подразумева да се експериментом у тачно одређеним условима увек мора добити исти резултат. Нешто шта би доказивало Божји уплив у наш свет би морало да противуречи законима науке и било би јединствен случај, значи не би смо могли то по нашој жељи да поновимо. У тој ситуацији је на свакоме од нас или да се препусти својој потреби, генетски уграђеној, да верује у нешто што изазива страхопоштовање нешто сто називамо Бог, или да допустимо да нас наша сујета на сопствену памет одведе у атеизам или сајентологију.

Igor Grozni's picture
Igor Grozni 18:58 02.01.2018.

• +5
Voting is closed.

Oni su ovde sa nama,probrazeni u coveka .....to je opste poznata stvar da mi ljudski
rod ne zivimo sami na Zemlji.Kao i obicno sve na ovom svetu je obmana i lazi,jer vladar ovog sveta jeste Satana od kojeg nema veceg lazova i prevaranta
Na svim vodecim pozicijama u svetu u vecini oni su ti koji vladaju.
Ova planeta Zemlja je veliki logor ljudske rase koja sluzi za ishranu tih vladara (reptila)

vredni pogledati https://www.YouTube.com/watch?v=ph9x02v8yf8

Ne bojte se moje stado malo ja sam sa vama sve do zavrsetka sveta" Obeca Gospod.
Bilo bi dobro da se Serbski (Vedski) narod probudi i priseti odakle su mu predci dosli,Poznati "Sinovi Vetra".

Briandiz's picture