Ухваћен сигнал из сазвежђа Херкулес који може бити знак постојања техничке цивилизације

НАВОДНО ЈЕ 8-10 ПУТА ЈАЧИ ОД СИГНАЛА КОЈИ СТИЖУ ОД „ТИПИЧНИХ ПУЛСАРА”

• Две групе америчких ловаца на ванземаљске цивилизације окренуле своје апарате према звезди HD164595 чим су од руских колега добиле обавештење да су ухватиле „моћан сигнал” из њене близине
  • Неки астрофизичари упозоравају да би такав сигнал могла „породити” само „кардашевска цивилизација II типа”, која је већ овладала енергијом своје звезде. Наглашавају да њихова процена не мора бити тачна само ако је сигнал био намерно усмерен према Земљи

АСТРОФИЗИЧАРИ из Специјалне опсерваторије Руске академје наука у Нижњем Архизу регистровали су „веома необичан сигнал из близине звезде HD164595 у сазвежђу Херкулес.

Саопштили су да је тај сигнал „потенцијално плод активности ванземаљске цивилизације”.

Сигнал је ухватио руски радиотелескоп RATAN-600. На таласној дужин 2,7 центиметара.

Руски радиотелескоп RATAN-600

Сигнал је био појединачни, а руски научници тврде да је био јачи 8-10 пута од сигнала који стижу од „зипичних пулсара”. Чак и од онога што стиже од Месеца.

Сигнал је био ухваћен још прошле године и отад се више није поновио.

Руси су тек прошле недеље електронским писмима обавестили колеге у свету о ухваћеном сигналу.

HD164595 је звезда слична нашем Сунцу и од Земље је удаљена 95 светлосних година.

Поред ње њу астрономи прошле године открили екзопланету чија је наса 16 пута већа од Земљине. Назвали су је „врелим Нептуном”, а око своје звезде обиђе круг за 40 наших дана.

Научници сматрају да је на тој планети тешко могућ живот, али две групе истраживача са Института за трагање за ванземаљским цивијлизацијама – одмах после писма добијеног од руских колега – објавиле да почињу „стални мониторинг HD164595”.

Звезда HD164595 у сазвежђу Херкулеса

Стртовали су данас. Једном групом руководи астроном Сет Шостак, а другом – Дуг Вакоч.

Руски астрофизичари сматрају да је сигнал који су ухватили исувише јак да би могао да буде плод активности цивилизације сличне нашој.

Неки астрофизичари упозоравају да би такав сигнал могла „породити” само „кардашевска цивилизација II типа”, која је већ овладала енергијом своје звезде. Наглашавају да њихова процена не мора бити тачна само ако је сигнал био намерно усмерен према Земљи.

Како је кренуло, HD164595 ће наредних година бити још једна од загонетки космоса попут недавно откривене звезде KIC 8462852, око које наводно може постојати високотехнолошка „Дајсонова сфера Дајсона”. Или попут чувеног сигнала „Wow!” из 1977. године.