Роскосмос и NASA се договорили о градњи лунарне станице Deep Space Gateway

МЕСЕЦ ЋЕ БИТИ ОДЛИЧАН КОСМОДРОМ ЗА МАРС, СА ЊЕГА ЋЕ ТЕЛЕСКОПИ ВИДЕТИ МНОГО ДАЉЕ

• „Прво ће бити направљени њени орбитални модули који би требало да буду лансирани између 2024. и 2026. године. А потом све остало што је везано за технологије потребне за деловање на површинама Месеца и Марса”
  • Американци ће у пројекат унети и свој нови космички брод „Орион”, а Руси – 1-3 модула станице и тешку ракету („Протон”,  „Ангара”...) која ће целу „конструкцију „ доставити” на задату орбиту око Месеца
  • Лунарна станица биће највећи заједнички руско-амерички подухват. Али, зашто су Американци – у време сатанизације Русије  коју Вашингтон држи под санкцијама – ипак пошли на сарадњу са Москвом, односно Роскосмосом? Руски ракетни мотори покрећу најбоље америчке ракете, а руска апаратура се уграђује чак и у њихове међупланетарне летелице...

СВЕМИРСКЕ агенције Русије и САД – Роскосмос и NASA – договориле су се о градњи лунарне станице Deep Space Gateway.

Ово је открио шеф Роскосмоса Игор Комаров, на  Међународном конгресу астронаутике- 2017 који се одржава у Аделаиди, у Аустралији.

Учешће у пројекту можда ће узети и Кина и Индија.

Та станица је део дугорочног пројекта истраживања свемира и слања људи на Марс.

Према речима Комарова, биће то станица која ће кружити око Месеца:

„Прво ће бити направљени њени орбитални модули који би требало да буду лансирани између 2024. и 2026. године. А потом све остало што је везано за технологије потребне за деловање на површинама Месеца и Марса”.

Комаров је открио да ће удео Русије бити градња 1-3 модула и јединственог механизма који ће обезбеђивати спајање са Deep Space Gateway свих космичких летелица које буду пристајале уз лунардну станицу.

Комаров је посебно нагласио: „Ми предлажемо и да `превоз` целе конструкције до одабране Месечеве орбите буде поверен нашим тешким ракетама-носачима које управо правимо”.

Директор Роскосмоса програме са људском посадом – познати космонаут Сергеј Крикаљов – додао је да би Русија могла направити и модул у којем би живели сви који буду укључивани у „лунарне мисије”.

Комаров је нагласио да ће се о „технолошком и финансијском” уделу учесника пројекта Deep Space Gateway тек преговарати.

То ће бити унето у међудржавни споразум о лунарној станици, а управо је потписан само протокол о сарадњи.

Навео је да најмање пет земаља тренутно ради на сопствним космичким бородовима и да ће бити потребно – ако се жели обједињавање напора и решења свих – да нека од њих буду унификована.

За лансирања „модула” и осталог биће, по свему судећи, коришћене тешка америчка ракета SLS и руске „Протон” и „Ангара”.

Американци су одмакли у раду на свемирском броду („Орион”) за лет ка Месецу и Марсу. Могуће је да ће космонаути управо њих одлазити на лунарну станицу.

Упркос томе, Американци тешко да би сами успели да реализују тако сложен и скуп пројекат. Зато је и дошла понуда Роскосмосу.

Јер, руски ракетни мотори покрећу најбоље америчке ракете, а руска апаратура се уграђује чак и у њихове међупланетарне летелице.

Руски космички стручњак Александар Жељезњаков процењује да ће изградња лунарне станице реално започети тек кроз 7-8 година.

Месец је и америчким и руским научницима и космичким агенцијама важан и као полигон за тестирање технике која ће се користити за летове према другим планетама, и као извор сировина.

Астрономи об земље су уверени да ће им телескопи инсталирани на Месецу омогућити да виде много дубље у космос него што је то мгуће са Земље са њеном атмосфером.

draganz's picture
draganz 10:10 28.09.2017.

Voting is closed.

Ovo je daleko realnije od najavljenih mnogoljudnih bespovratnih letova za Mars. I ispravno, da u svemiru ne bude podela. Nego sta ce ljubitelji Zemlje kao ravne ploce i ljubitelji teorije da covek nikada nije bio na Mesecu, sada ce da pricaju? Da ih lazu i Rusi i Ameri. Inace bila bi zanimljiva anketa medju njima da se vide razlozi njihovog neverovanja da je covek bio na Mesecu. Da li zato sto su to bili Ameri? Da li zato sto u to doba, kraj 60-tih, nije bilo tehnoloskih mogucnost? Da li zato sto covek nikada nece moci da bude na Mesecu? Itd, sigurno ima jos mogucih odgovora.

camil's picture
camil 23:33 27.09.2017.

• +19
Voting is closed.

Ова прича је јача од оне београдске на води ,,,

garavi's picture
garavi 00:15 28.09.2017.

• +1
Voting is closed.

Ко је овде луд? Ми који ово читамо или писац текста?

misko's picture
misko 01:37 28.09.2017.

Voting is closed.

nadam se da ce osvajanje kosmosa biti mogucnost da se ujedini covecanstvo oko jednog cilja i to mozda NAJVAZNIJEG cilja koji mi kao vrsta na ovoj planeti imamo. dokle god smo vezani samo za ovu jednu planetu mi smo sigurno osudjeni na propast.Sta god mi radili ovde i kakvu god civilizaciju stvorili bez sirenja u kosmos nasa vrsta je ossudjena na sigurnu propast. Opasnosti koje prete iz kosmosa su TOLIKO VELIKE da samo budala moze mirno dA sedi ovde dole i misli da je bezbedan. Nova kosmoloska otkrica su JASNO dokazala VISOK nivo ranjivosti nase planete i samo sirenje nase vrste na vise planeta nam omogucuje sigurana OPSTANAK. Prosto je NEVEROVATNO da glavne politcko finansijske grupe na ovoj planeti JEDNOSTAVNO NECE DA VIDE TU CINJENICU.Kada bi se samo vojni budzeti koji su sada bacena para, usmerili organizovano ka istrazivanju i osvajanju kosmosa mislim da bi vec za manje od 100 god na mesecu STALNO zivelo preko 100 miliona ljudi a da ne pricamo o drugim mogucnostima kojih jos nismo ni svesni jer NIKO o tome ni ne razmislja niti se time bavi, plus gotovo SVAKODNEVNA nova otkrica cak i sa ovako malim resursima koji se koriste za istrazivanje kosmosa. Prosto je nEVEROVATAN tehnoloski nivo i NOVI tehnoloski horizonti koji bi se otvorili ako bi se ZAISTA OZBILJNO i USMERENO krenulo u osvajanje kosmosa, i to bi bila DOBRA BUDUCNOST ZA SVE NACIJE, ZA SVAKOG BI SE NASO NEKI UNOSAN I KORISTAN POSAO.Padam u nesvest kad pomislim koliko je to velik mogucnost za konacan mir medju nama i koliko se SMESNO malo preduzima u tom pravcu. To moze da se nazove iskljucivo TOTALNOM GLUPOSCU I DEBILIZMOM VLADAJUCIH ELITA I TO SVIH ZAJEDNO.aKO SE USKORO NE PRIUSTUPI OZBOLJNO TOJ misiji KOJU MI KAO VRSTA IMAMO sigurno CE OVA NASA CIVILIZACIJA NESTATI U PAKLU TOKSICNIH RATOVA ZA MANJE OD 100 god. kosmos nam je JEDINA NADA AKO TO NE URADIMO MRTVI SMO SVI ILI BAR NASCI UNUCI U NAJBOLJEM SLUCAJU PRAUNUCI .

спој's picture
спој 08:18 28.09.2017.

Voting is closed.

А можда смо ми део врсте која је већ освојила космос, остаци цивилизације која је на Земљи унишена великим библијским Потопом. Као прилог тој тези постоје остаци праисторијских грађевина такозваних мегалитних грађевина, необјашњиве структуре од огромних полигоналних камених блокова који савршено належу један на други, трећи, четврти а и пети, шести итд. Неизводљиво и дан данас.

raikkonen1's picture
raikkonen1 11:29 28.09.2017.

• +15
Voting is closed.

mishkooo..svemir je ogroman a mozda nije beskonacan, ali uzasno ogroman..nemamo brzinu,a daljine su velike, kako ce da osvajaju svemir, brzinom puza?..pa i da dostignu brzinu svetlosti shto je nemoguce, trba par desetina godina da stignu do najblize egzoplanete, koja uzgred receno i nezna se dal pashe ljudskoj vrsti..a na mesecu ili na marsu sta ce da rade?? sadice paradajz ili krumpir ko u padinskoj skeli? ko onaj met dejmon u filmu-sranje..''marsijanin''??..ljudsku vrst moze da spasi samo sveti bog ali cisto sumnjam , i on je digao ruke..

DLM's picture
DLM 15:44 28.09.2017.

• +13
Voting is closed.

tacno -mozda svemir nije beskonacan ali je zato ljudska glupost, vise puta dokazano, beskonacna!
U ciloj prici nije bitno da ce se raditi nova svemirska stanica i to udruzenim snagama-resursima nego CEMU CE SLUZITI TA STANICA.
Pa pre svega za slanje letelica ka Marsu i van suncevog sistema ali i za istrazivanja, eto to je ono sto je bitno a ne da ce biti zajednicki projekt!

Темистоген Сиракужанин's picture
Темистоген Сира... 19:06 28.09.2017.

• +10
Voting is closed.

Тако је. Месечева орбитална станица је само једна карика у ланцу читавог низа пројеката. Она је такође део такозване свемирске економије чији је опет битан део експлоатација енергената и рудног блага (Месеца, Марса, астероида и планетарних сателита).
The Future of Asteroid Mining- A Space Economy

Аnonymus's picture
Аnonymus 07:38 28.09.2017.

• +14
Voting is closed.

Zemlja postaje tesna za Deep State pa se izgleda siri na Deep Space. Mozda sada uz pomoc Rusa Ameri ipak uspeju da stignu na Mesec u narednih 20ak godina I odu u uzvratnu posetu onim vanzemaljcima koje drze u zatvoru. Ne znam kako nisu uspeli nista da iskoriste od njihove bez sumnje napredne opreme nego se jos moraju akati sa tim glomaznim ruskim motorima iz Ladu. I da li ce podeliti sa Rusima intelidzens podatke dobijene od zatvorenika?

A mozda se ipak izuzetno naljute pa kao pre 50 godina odu sami sa dzepnim digitronom na Mesec I sa podignutim kragnama se neozraceni provuku kroz radijacioni pojas?

raikkonen1's picture
raikkonen1 11:34 28.09.2017.

Voting is closed.

pazii!!!..bort kmpjuter koji su koristili u apolo program..onaj koji ga gledas po filmovima u modulima koji lete ka mesecu, imali su memoriju manju od danasnjih kompjutera u osrednjem automobilu!!!..pa to je ziva bruka i sprdacina..hahaha..lepo rece ti..otishli na mesec pomocu digitrona...aaaaaahahahahaha..goveda usrana, ebo im pas mater lazljivu!

Темистоген Сиракужанин's picture
Темистоген Сира... 18:17 28.09.2017.

• +9
Voting is closed.

Па постојали су аутомобили, авиони, бродови и космичке летелице и без напредних компјутера. Није од Апола почела технолошка или космичка ера. А што се тиче неких констатација које сте цитирали за то је ипак потребно мало више информација и знања. На пример тај Аполо компјутер је и коришћен као дигитрон да рачуна релативно једноставне ствари. За сложенији рачун подаци су радио везом слати на Земљу где их је обрађивао већи рачунар па су затим одмах достављани назад посади свемирског брода. Тако је на пример спречен удес једног од Аполо бродова јер је рачунар на Земљи од података добијених са Аполо радара израчунао да му је превелика брзина спуштања и онда су пилоти на броду ручним командама и управљањем активирали моторе тј. систем за кочење. За сваки "проблем" који неки "геније" попут разних анонимуса "открије", постоји савршено добро објашњење, али је за њега ипак потребно мало више труда и рада који се често не дају на тацни таквим особама. Надам се да схватате да иза буквално сваке ствари коју поменете стоји бар пет, шест диплома разних факултета + пракса да би та ствар уопште радила.. Зато само полуобразовани анонимус "генијалци" могу да уопште помисле да се такмиче са армијом инжењера и научника који нешто корисно раде и за то примају поприличну плату. Не мислим на Вас јер Ви бар имате име и памети и свој став за разлику од ових првих који одговор не заслужују.

Laki's picture
Laki 12:47 28.09.2017.

• +1
Voting is closed.

А одакле су дошли наши претци?

DLM's picture
DLM 15:47 28.09.2017.

Voting is closed.

nasi pretci ako cemo verovati zdravom razumu su dosli iz kreveta i ljubavi muskaca i zene, a razum e za to se jos trazi logican odgovor!

Laki's picture
Laki 12:47 28.09.2017.

Voting is closed.

А одакле су дошли наши претци?

Adios Amigos's picture
Adios Amigos 17:35 28.09.2017.

• +9
Voting is closed.

Ivanka sta kaze Kurchakov u vezi kosmicko vazdusnig snaga ? Jeli bezbedno da se petlja s Amerikom ?

Додај коментар