„Прислушкивање космоса” ради потраге за ванземаљским разумом већ доноси прве резултате

РЕГИСТРОВАНО 15 НОВИХ СИГНАЛА КОЈИ СУ СТИГЛИ ИЗ ДАЛЕКЕ ПАТУЉАСТЕ ГАЛАКСИЈЕ

Грин Бенк телескоп, један од радио телескопа које користи пројекат Breakthrough Listen

* Сарадник Истраживачког центра Калифорнијског универзитета у Берклију Вишал ГАЏАР: „Засад уопште не знамо откуда ти сигнали долазе. Регистровали смо 30 сигнала у Васељени, а само један од њих се понавља. Што се тим сигналима више бавимо – то више чудних ствари откривамо“

* Циљ пројекта је лансирање космичког наноапарата са „светлосним једром“ према нама најближем звезданом систему Алфа Кентаури

ГРУПА научника који раде на пројекту Breakthrough Listen, односно трагају за ванземаљским разумом, успела је да региструје 15 нових загонетних радиосигнала који су стигли из патуљасте галаксије која је од нас удаљена три милијарде светлосних година.

Ово је објавио The Daily Telegraph, наводећи да дужина такозваних брзих запљускивања није била већа од неколико милисекунди.

Порекло тих сигнала није поуздано утврђено. Сматра се да могу бити и плод импулса које прави окретање неутронских звезда са моћним магнетним пољем, али и шум мотора космичких апарата ванземаљских цивилизација.

Сви који се баве овим сигналима слажу се само у једном: да су ти сигнали напустили своју галаксију отприлике у време када се живот на нашој земљи тек зачињао.

Сарадник Истраживачког центра Калифорнијског универзитета у Берклију Вишал Гаџар је у име колега признао:

„Засад уопште не знамо откуда ти сигнали долазе. Регистровали смо 30 сигнала у Васељени, а само један од њих се понавља. Лично сматрам да не долазе од разумних цивилизација. Ми још увек имамо много више питања него одговора“.

Гаџар је чак навео: „Што се тим сигналима више бавимо – то више чудних ствари откривамо“.

Пројекат Breakthrough Listen располаже буџетом од 100 милиона долара. Његови иницијатори су руски бизнисмен Јуриј Миљнер и британски физичар-теоретичар Стивен Хокинг.

Њихов „лов“ на ванземаљски разум започео је у јануару 2016-те. А у њега су укључени најмоћнији радиотелескопи на Земљи који су повезани у интегрисани моћни компјутерски систем.

„Прислушкивање космоса“ највише је фокусирано на нашу галаксију Млечни пут и галаксије око њега.

Миљнер и Хокинг су у априлу прошле године објавили да је циљ пројекта лансирање космичког наноапарата са „светлосним једром“ према нама најближем звезданом систему Алфа Кентаури.

Такви наноапарати коштали би колико бољи мобилни телефон, а њихово лансирање – по неколико стотина хиљада долара.

То би омогућило да се направе и лансирају стотине таквих космчких апарата које би покретала Сунчева светлост.

Dejan's picture
Dejan 17:41 03.09.2017.

• +14
Voting is closed.

Distanca od tri milijarde svetlosnih godina, pa jos je rec o glaksiji, a ovi nisu sigurni da li je pulsar, ili sum vasionskog broda!?

Посматрач's picture
Посматрач 19:22 03.09.2017.

• +12
Voting is closed.

Да то нису неку шумови од дувања ветра кроз конструкцију?
Кад сито ставиш против ветра, добијеш неке звукове, само ја нисам имао компјутер да снимим и анализирам звукове.
Можда су чак и ванземаљци дували кроз сито?
Верујем у науку, верујем да доста покушавају и експероментишу, али...
Не верујем ономе што објављују.
Данас су научници мање-више сви профитни научници и дужни су да открију нешто за своју плату, па макар и изконструисали.
А медији данас су такође профитне организације и објавиће све што привлачи поглед људи.
Важне су бојице.
Као што се наука данас присилно бави профитним "открићима" тако и медији профитно објављују та открића.
Народ се не потсмева науци, него очигледним подвалама.

crni71's picture
crni71 20:50 03.09.2017.

• +8
Voting is closed.

Xazari su vlasnici I jednih I drugih.

Baja's picture
Baja 21:25 03.09.2017.

• +13
Voting is closed.

Sve je apsurdno,registruju signale koji su od nekih prirodnih pojava poslati pre milion,deset miliona ili milijardu godina...
Ko zna kako svemir izgleda na tim prostorima posle desetine miliona ili milijardu godina a čija je slika tek sada stigla do nas...

Vrijedni radnik's picture
Vrijedni radnik 22:57 03.09.2017.

• +11
Voting is closed.

Pa moraju ljudi zaradjivati za kruh, mlijeko i tako to...Nema razloga cudjenju i uzbudjivanju .

Igor Grozni's picture
Igor Grozni 21:10 04.09.2017.

• +8
Voting is closed.

Van zemaljci vladaju ovom Planetom.
Svi predsednici drzava su pod njihovom kontrolom.
O tome pricaju i vrabci na grani.

Додај коментар