Откривена „насељива планета“ чија се звезда може видети и голим оком

УДАЉЕНА ЈЕ 12 СВЕТЛО​СНИХ ГОДИНА И ОД ЗЕМЉЕ ЈЕ ВЕЋА ДВА ДО ШЕСТ ПУТА

• Планета је само једна од 5 које орбитирају око Тау Цетија и налази се унутар „насељиве зоне“ те звезде која је идентична нашем Сунцу
  • Тау Цети је један од наших најближих космичких суседа и толико је светао да ћемо у блиској будућности бити у стању да изучавамо атмосфере ових планета, изјавио је др Џејмс Џенкинс са Универзитета Хертфордшир

АСТРОНОМИ су открили насељиву планету која орбитира око свог сунца видљиву голим оком са Земље.

Ова „насељива планета“ удаљена је од нас 12 светлосних година и од Земље је већа два до шест пута. Научници мисле да  кружи око Тау Цетија, звезде идентичне нашем Сунцу.

Планета је само једна од 5 које орбитирају око Тау Цетија и налази се унутар „насељиве зоне“ те звезде а процењује се да је њена маса пет пута већа од Земљине.

„Насељива зона“ представља орбитални простор који није ни превише хладан ни превише топао - што потенцијално дозвољава постојање атмосфере и течности на њеној површини а самим тим и живота.

Већина до сада откривених планета је имала изузетно велике масе а Тау Цети планетарна породица налази се међу соларним системима са најмањом масом до сада детектованом.

„Тау Цети је један од наших најближих космичких суседа и толико је светао да ћемо у блиској будућности бити у стању да изучавамо атмосфере ових планета“, изјавио је др Џејмс Џенкинс са Универзитета Хертфордшир.

Научници су до сада - од 1990. године - открили преко 800 планета које орбитирају око звезда које нису наше Сунце.

„Ово откриће слаже се са нашим мишљењем да практично свака звезда има планете и да галаксија мора да садржи бројне планете које су сличне Земљи. Оне се налазе свуда, а неке су нам и најближи суседи“, сматра професор Стив Вот са Универзитета у Калифорнији и један од научника тима који је открио нову планету.

Детаљи овог открића објављени су у журналу „Астрономија и астрофизика“.