Научници открили огромну црну рупу чије постојање се не уклапа у законе физике

СВЕТЛИ НЕКОЛИКО ДЕСЕТИНА ПУТА ЈАЧЕ НЕГО ШТО ЈОЈ ЗАКОНИ ФИЗИКЕ „ДОЗВОЉАВАЈУ“

Спирална галаксија RX J1140.1+0307

ОРБИТАЛНА опсерваторија „Хабл“ направила је снимак неуобичајено лаке црне рупе која се налази у центру мање галаксије у сазвежђу Девица.

Та црна рупа - како је утврђено после обраде и проучавања снимака - толико је светла да је то у супротности са досадашњим представама светске науке о таквим космичким „објектима“.

Астрономи су досад сматрали да у средишту већине великих галаксија постоји најмање једна огромна црна рупа.

Досадашња посматрања закривљености простора око њих навела су научнике да тврде да је маса највећих црних рупа већа од масе нашег Сунца од неколико милиона до неколико милијарди пута.

Спирална галаксија RX J1140.1+0307, која се налази у сазвежђу Девица, удаљена је од нас око милијарду светлосних година, а окренута нам је „боком“, па је могуће посматрати њен језгро које у већини других случајева скривају облаци космичке прашине.

Захваљујући томе је и утврђено да је црна рупа у њеном центру једна од најлакших међу досад познатим највећим.

Астрономи ову црну рупу држе „на оку“ својих оптичких, рентгенских и радио-телескопа. Захваљујући томе су и открили оно што их је потпуно изненадило - да она десетине пута јаче светли него што би „смела“ према важећој космичкој теорији о црним рупама и њиховој улози у постојање галаксија.

Неки научници чак да ова црна рупа „постоји противно законима физике“.

pravi pera's picture
pravi pera 16:25 10.01.2017.

• +23
Voting is closed.

Molim redakciju da ispravi naslov teksta sa "poznati zakoni fizike" umesto samo "zakoni fizike".

mrljavko's picture
mrljavko 11:45 11.01.2017.

• +14
Voting is closed.

Неки научници чак да ова црна рупа „постоји противно законима физике“.
Moze sasvim adekvatna korekcija koju predlaze Pravi Pera.
Nisam siguran ni da je navedena tekstualna izjava bas tacno takva, jer ono sto mi podrazumevamo pod zakonima fizike trebalo bi da pokriva univerzalno znanje svih fizickih relacija kosmosa i ako ima i sta dalje, dok je u praksi to samo deo poznavanja nekih zakonitosti u fizickom svetu, pa eto zato cesto mesamo ta dva pojma i neprecizni smo u izrazavanju. A tek ako to dopadne ruku nekih koji takve stvare adekvatno ne razumeju..