Коначно откривена планета слична Земљи на којој може постојати вода

КРУЖИ ОКО HG 40307 - ТИХОГ СТАРОГ ПАТУЉКА

УДАЉЕНОГ 44 СВЕТЛОСНЕ ГОДИНЕ ОД НАШЕ ПЛАНЕТЕ

Планета HD 40307g има безмало седам пута већу масу од наше, али кружи око звезде на готово истој удаљености, што значи да добија сличну количину соларне енергије као и Земља

ТИМ немачких и енглеских астронома открио је нову планету која кружи око оближње звезде на удаљености која је одговарајућа за развој климе сличне Земљиној, што значи да би могла бити погодна за развој живота.

Тим је заправо пронашао три планете у орбити око звезде удаљене 44 светлосне године, али само једна од њих се налази у такозваној зони „Златокосе“, области у којој температуре нису ни превише високе ни превише ниске, што је предуслов за постојање текуће воде.

„Звезда HG 40307 је тихи стари патуљак, па не постоји разлог због којег таква планета не би имала климу налик Земљиној“, рекао је Ројтерсу Гијом Англа-Ескуде са Универзитета Гетинген, који је предводио ово истраживање заједно са Миком Туомијем са Универзитета у Хертфордширу.

Планета има скоро седам пута већу масу од Земље, али кружи око звезде на готово истој удаљености, што значи да добија сличну количину соларне енергије као и Земља.

До сада је изван нашег соларног система отркивено више од 800 планета, али само мали број њих се налази у зони погодној за живот. Још су ређе планете које се ротирају, као што је ова новооткривена, на којима се смењују дан и ноћ, што повећава шансе за развој окружења као на Земљи.

Код оних које се не окрећу, једна страна је у сталној тами.

Планета HD 40307g је део система за који се раније веровало да се састоји од три планете које су преблизу звезди да би на њима могла да постоји текућа вода.