Французи открили тајну Марсовог озонског слоја

УТВРДИЛИ ДА ЈЕ ТРИ ХИЉАДЕ ПУТА ТАЊИ ОД ЗЕМЉИНОГ И ДА ПОСТОЈИ САМО НАД ЈУЖНИМ ПОЛОМ ЦРВЕНЕ ПЛАНЕТЕ

ФРАНЦУСКИ планетолози открили су тајну поларне озонске „капе” Марс.

Утврдили су да Црвена планета има сопствени озонски слој који је три хиљаде пута тањи од Земљиног и да постоји само над неким њеним деловима. А још при том: повремено, из неутврђених разлога, потпуно нестаје.

Французи су такође разјаснили да „озонска капа” изнад Марсовог јужног пола настаје због померања атома кисеоника из умерених ширина планете и њиховог сједињавања током марсијанских поларних ноћи у молекуле озона.

Они су своја сазнања објавили у часопису Nature Geoscience, а потписали су их Франк Монмесин и Франк Лефевр из Центра атмосфере, екологије и космичким посматрања.

До њих су дошли користећи француско-руски апарат SPICAM који је инсталиран на сонди „Марс-Експрес”.

Та сонда је снимала поларне ноћи на Марсу и открила дотад непознати слој озона на неочекивано великој висини од 40-60 километара изнад површине планете. Француски планетолози су били изненађени, а накнадним анализама су утврдили да атоме кисеоника са умерених ширина планете доносе ветрови заједно са молекулима СО2.

Тај процес је, уверени су, могућ само при отсуству Сунчевих зрака јер ултравиолетни зраци наше звезде разарају молекуле још у међуфазама реакције.

Французи засад не могу да објасне зашто сличан слој не постоји изнад северног пола Марса.