Европски астрономи открили прве три планете на којима може постојати живот

НАЛАЗЕ СЕ У САЗВЕЖЂУ ВОДОЛИЈА, А ВРТЕ СЕ ОКО „ЦРВЕНОГ ПАТУЉКА“

ЧИЈА ЈЕ МАСА 10 ПУТА МАЊА ОД СУНЧЕВЕ

• Све три планете су приближно једнаке Земљи - и по маси и по величини. Једна од њих - најближа - обиђе „патуљка“ за непуна два дана, друга за три дана, а трећа - за око 18 дана
  • Ближе су својој звезди 2-3 пута него Меркур Сунцу, али на површини имају релативно ниске температуре: прва - од 11 до 120 степени Целзијуса, друга - од минус 30 до плус 68, а трећа - од минус 73 до плус 7

ЕВРОПСКИ астрономи су у сазвежђу Водолије - поред „црвеног патуљка“ - открили три планете на којима би могло бити живота.

Све три се - како су написали у часопису Nature - налазе у такозваној „зони живота“, па на њиховој површини могу постојати услови потребни за опстанак живих бића.

„Све три - како је открио Михаел Гилон са универзитета у Лијежу (Белгија) - имају орбите које су веома кратке, па су својој звезди 20-100 пута ближе него наша Земља Сунцу. У суштини, цео тај звездани систем више личи од размерама на Јупитер са његовим сателитима него на Сунчев систем“.

Цео овај систем је од нас удаљен 40 светлосних година. У његовом центру је црвени патуљак чија је маса десет пута мања од Сунчеве, а снага светлости - 2.000 пута слабија.

Међутим, све три планете су приближно једнаке Земљи - и по маси и по величини. Једна од њих - најближа - обиђе „патуљка“ за непуна два дана, друга за три дана, а трећа - за око 18 дана.

Ближе су својој звезди 2-3 пута него Меркур Сунцу, али на својој површини имају релативно ниске температуре: прва - од 11 до 120 степени Целзијуса, друга - од минус 30 до плус 68, а трећа - од минус 73 до плус 7.

Астрономи процењују да на све три може постојати вода у течном стању, самим тим - да су на све три постојали (и још постоје) услови за појаву живота.

Гилон и његове колеге притом указују да се прве две планете око своје звезде окрећу тако да је према њој стално окренута само једна њихова полулопта (док је друга стално у сенци). По њиховој процени, ово знатно смањује шансе да на њима има живота.

Гилон се нада да ће космички телескоп „Џејмс Веб“ - који треба да профункционише 2018-те - успети да направи фотографије све три планете, да изучи састав њихове атмосфере и измери температуру на површини.

Ово би значило да су то прве планете на којима је могућност постојања живота утврђена - осматрањем.