Црна рупа у галаксији NGC 1277 велика као цео Сунчев систем

ЊЕНА МАСА ЈЕ 17 МИЛИЈАРДИ ПУТА ВЕЋА ОД МАСЕ НАШЕГ СУНЦА

АСТРОНОМИ су открили огромну црну рупу, другу досад највећу познату науци, а оно што их највише збуњује јесте чињеница да се она налази у малој галаксији чија је величина тек четвртина наше Млечног пута.

Галаксија NGC 1277 има црну рупу која је 4.000 пута већа од оне у средишту Млечног пута и чија је маса 17 милијарди пута већа од масе Сунца, наводи се у студији објављеној у часопису „Натуре“.

Ово откриће се коси са постојећим моделима раста црних рупа, по којима оне еволуирају упоредо са галаксијама домаћинима.

Црну рупу у галаксији NGC 1277, удаљену 220 милиона светлосних година од наше планете, у сазвежђу Персеј, открили су астрономи са Универзитета у Остину користећи телескоп Хоби-Еберли смештен у Тексасу.

Научници су израчунали да је црна рупа у галаксији NGC 1277 величине нашег Сунчевог система, те да чини 14 одсто масе галаксије у којој се налази.

Поред NGC 1277, астрономи су открили још пет малих галаксија које би могле да садрже велике црне рупе и тиме оповргну теорију по којој само велике галаксије могу да имају велике црне рупе.

„Галаксија NGC 1277 дјелује веома старо. Изгледа да је црна рупа нарасла веома брзо у далекој прошлости, док је галаксија престала да се шири и производи нове звијезде и друга небеска тијела“, казао је у изјави за ББЦ члан истраживачког тима, др Ремко Ван ден Бош.

„Покушавамо да докучимо како се то догодило. Засад немамо одговор на то питање, али је зато, ваљда, то толико забавно“, додао је он.