Астрономи са Хаваја открили лутајућу „младу планету“

ГАСОВИТА ЕГЗОПЛАНЕТА PSO Ј318.5-22 УДАЉЕНА ЈЕ 80 СВЕТЛОСНИХ ГОДИНА ОД ЗЕМЉЕ И ИМА МАСУ ШЕСТ ПУТА ВЕЋУ ОД ЈУПИТЕРА

• „Никад пре нисмо видели да такво тело слободно лебди у свемиру. Има све карактеристике младих планета које видимо око других звезда, али она лебди потпуно сама“ - саопштио је Мајл Лиу, вођа истраживања у Институту за астрономију на хавајском универзитету Маноа у Хонолулуу

АСТРОНОМИ са Хаваја открили су лутајућу планету изван Сунчевог система која лебди свемиром и не кружи око неке звезде.
Гасовита егзопланета названа PSO Ј318.5-22 удаљена је 80 светлосних година од Земље и има масу шест пута већу од Јупитера а настала је пре 12 милиона година, па се сматра „новорођеном“.

„Никад пре нисмо видели да такво тело слободно лебди у свемиру. Има све карактеристике младих планета које видимо око других звезда, али лебди тамо потпуно сама“, казао је вођа истраживања у Институту за астрономију на хавајском универзитету Маноа у Хонолулуу, Мајкл Лиу.

„Увек сам се питао постоје ли таква појединачна тела и сад знамо да постоје“.

Научници чије је откриће објављено у часопису „Astrophysical Journal Letters“ идентификовали су планету на основу њеноге бледог и јединственог топлотног „потписа“ користећи Pan-STARRS1 телескоп на вулкану Халеакала на острву Мауи.

Закључили су да би новооткривена планета могла да има најнижу познату масу од свих откривених слободно лебдећих тела. Други телескопи на Хавајима показали су да планета има сличне карактеристике гасовитим дивовима који круже око младих звезда, али овом недостаје матична звезда.

Током протеклих десет година научници су открили око хиљаду планета изван Сунчевог система. Но, тек неколико од тих планета посматрано је директно, јер се многе крећу око младих звезда млађих од 200 милиона година, које су стога врло сјајне.

Bијести