Астрономи открили црну рупу која не „једе” звезде већ помаже да настају

ОГРОМНА ЈЕ И НАЛАЗИ СЕ У САЗВЖЂУ ФЕНИКС – ОТКРИЛИ ЈЕ ПОМОЋУ РАДИОТЕЛЕСКОПА

АМЕРИЧКИ и британски радиоастрономи су открыли крајње необичну гигантску црну рупу у сазвежђу Феникс која не “гуши” процесе формирања нових звезда већ обезбеђује „грађевински материјал” за њихов настанак – објавио је часопис Astrophysical Journal.

“Открили смо да постоји директна веза између “ушију” црне рупе и буућег „горива” за нове звезде па и повећање самих галаксија. Сада је јасније да црне рупе управљају процесима  настанка звезда и да галаксије управо од њих могу неочекивано добијати нове количине гаса” - изјавила је Хелен Расел са Кембриџског универзитета (Велика Британија).

Астрономи су дуго сматрали да активизација црних рупа доводи до постепеног пустошења галаксија и пререстанка процеса настанка звезда у њима.

Расел и њене колеге су утврдиле да није увек тако и да црне рупе могу и да поново пробуде „мртве галаксије”, односно – да им врате способност „паљења” нових звезда.

дулебг's picture
дулебг 10:32 16.02.2017.

• +19
Voting is closed.

Има индиција да постоји бесконаћно пуно свемира, од тога до 50-ак сличних нашем, а 10 значајних. Раздваја нас димензиона основа. Наш се заснива на 3 димензије + време, а димензија има 7, можда и 27, неки други свемири опстају на другим димензијама. Тако да не сагледавамо величину других свемира, она је за нас О. Црна рупа може бити други свемир, а материја која прелази појављује се у њему на почетку Времена.

Сва логика каже: да ови процеси не могу бити повратни, тј. да материја клизи из једних у друге свемире као низ слапове, плаћајући данак извесним енергетским губитком. Докле - па није моја брига ))

тек успут's picture
тек успут 12:40 16.02.2017.

• +20