Амерички научници саопштили да је марсоход открио „нешто потресно“

ТО „НЕШТО“ ИМА ШАНСЕ ДА „УЂЕ У УЏБЕНИКЕ ИСТОРИЈЕ“ - ОТКРИО ЈЕ НАУЧНИ РУКОВОДИЛАСЦ МИСИЈЕ ЏОН ГРОТЦИНГЕР, АЛИ САМО ТОЛИКО

Џон Гротцингер

МАРСОХОД Curiosity - анализирајући узорке марсијанског тла - открио је нешто крајње интеренсантно, али амерички научници, који обезбеђују ову космичку мисију, одбијају да открију о чему се ради.

Наглашавају да се „све још једном провере“. Да би искључили „сваку могућност грешке“.

„Хемијска лабораторија марсохода SAM (Sample Analysis at Mars) послала је податке који су истински веома, веома интересантни. Сад је на нашем научном тиму да те податке најпажљивије прочешља“ - изјавио је научни руководилац мисије Џон Гротцингер.

Према његовим речима, Curiosity је већ „напипао“ нешто много важније:

„Марсоходова „рука“ је захватила марсијански песак. Анализа у САМ је показала нешто „потресно“. Нешто што има шансе да уђе у уџбенике историје“ - открио је Гротцингер.

Он је поново одбио да каже ишта више од овога. Можда и зато што је „научни тим“ мисије већ једном омануо. Прво је тврдио да је Curiosity на Црвеној планети открио метан, а потом објавио - да је то била грешка.

Раније су амерички научници изјављивали: да ће марсоход „видети“ сложене органске молекуле што би указивало на постојање живих организама на тој планети.