Ево како научници замишљају живот у космосу и ванземаљце

НЕКЕ ФОРМЕ ЖИВОТА СУ: ПЛАЗМОИДИ, РАДИОБИ, ЛАВОБИ, ВОДОРОБИ, ТЕРМОФАГИ...

  • Светски познати амерички астрофизичар Карл Саган је често упозоравао да је разлог за потрагу за водно-угљеничким ванземаљским животом само то што су они који крећу у потрагу сами сачињени од угљеника и воде
  • Атоми кисеоника могу бити замењени атомима сумпора. Ово значи да могу постојати „сумпорни организми“, који су отпорни на високе температуре на копну или у океанима од олеума (безводне сумпорне киселине). Такви услови постоје на Венери
  • Члан Научног РАН савета за астробиологију - Леонид КСАНФОМАЛИТИ - потпуно је уверен да је на Венери могуће постојање живота: „Замислити да је живот могућ на температурама блиским црвеном усијању практично је немогуће. Упркос томе, ми смо на Венери - захваљујући совјетским апаратима „Венера-9“, „Венера-10“, „Венера-13“ и „Венера-14“ - успели да уочимо и флору и фауну. Међутим, ти снимци су веома лоши, па су - да бисмо се тачно уверили да тамо постоје жива бића - потребна нова истраживања“

        ЗАХВАЉУЈУЋИ филмовима попут „Ратова звезда“ и научно-фантастичним романима - знамо како ванземаљце замишљају сценаристи, режисери, писци мајстори компјутерске графике.

        Али, како ванземаљце замишљају научници?

        Ово питање је додатно актуелизовало упозорење Стивена Хокинга да сусрет са ванземаљском цивилизацијом за човечанство може бити фаталан:

        „Једном, када добијемо сигнал са неке насељене планете, мораћемо пажљиво да на њега одговоримо. Сусрет са цивилизацијом развијенијом од наше може личити на сусрет америчких домородаца са Колумбом. Дакле: може се по нас лоше завршити“.

        Научници се поводом ванземаљаца могу поделити у три табора: оне који сматрају да је наш водно-угљенички живот јединствен у целом свемиру, они који претпостављају да није тако и оне који су уверени да смо у дубокој заблуди што верујемо да жива бића могу настати само од једињења од којих смо ми сами сачињени.

        Зато се у научној литератури већ појавио термин „угљенички шовинизам“.

        Аутор овог термина је светски познати амерички астрофизичар Карл Саган који је често упозоравао да је разлог за потрагу за водно-угљеничким ванземаљским животом само то што су они који крећу у потрагу сами сачињени од угљеника и воде.

        Међутим, доказано је да и други хемијски елементи - на пример, силицијум - могу формирати молекуле знатне сложености.

        На овом путу је још даље отишао амерички астроном Виктор Стенџер који наглашава да се живот уопште не мора састојати од молекула.

        У међувремену се појавио цео списак измишљених бића која хипотетички могу постојати у различитим атмосферним и безатмосферним условима.

        Плазмоиди - бића која могу насељавати атмосфере око звезда. Замишљају се као бића настала услед дејства магнетних сила која су повезана са групама покретних електричних набоја.

        Радиоби - „становници“ међузвезданих облака. Верује се да би то могли бити сложени агрегати атома који се налазе „узбуђеном стању“.

        Лавоби - организоване структуре сачињене од силицијума које живе у језерима течне лаве на веома врелим планетама.

        Водороби - форме живота сличне амебама које пливају у течном метану, а енергију извлаче из процеса претварања ортоводоника у параводоник.

        Термофаги - форма космичког живота која ослобађа енергију из градиената температура у атмосфери или океанима планета.

        Све ове теоретски постојеће форме живота обједињене су по овим параметрима: у стању су да саме црпе и ослобађају енергију; у стању су да очувају сопствену форму и да се репродукују.

        А чиме је могуће заменити воду, кисеоник и угљеник?

        Универзални растварач који ми познајемо под именом „вода“ теоријски може да буде замењен сумпорном киселином, амонијаком, флуорводоником и цијанкалиј-водоником. Главно је да растварач буде течан при великом дијапазону температурних колебања. Вода, као што сви знамо, остаје у течном стању од 0 °C до 100 °C (при притиску од 1 атм).

        А сумпорна киселина, на пример, и до 200 °C и више.

        Амонијак би био добар растварач на хладним планетама јер остаје течан при температурама од −78 до −33 °C. Међутим, када замрзне - тврди амонијак не испливава на површину, као вода, већ тоне (када би то био случај и са нашим ледом - живот би био потпуно угрожен у већини река и језера и у приобалним зонама мора и океана).

        Атоми кисеоника могу бити замењени атомима сумпора.

        Ово значи да могу постојати „сумпорни организми“, који су отпорни на високе температуре на копну или у океанима од олеума (безводне сумпорне киселине).

        Такви услови постоје на Венери. Ома има практично атмосферу без кисеоника: са 95 одсто угљендиоксида и пет одсто азота. А на површини планете је плус 460 степени.

        Члан Научног РАН савета за астробиологију - Леонид Ксанфомалити - потпуно је уверен да је на Венери могуће постојање живота:

        „Замислити да је живот могућ на температурама блиским црвеном усијању практично је немогуће. Упркос томе, ми смо на Венери - захваљујући совјетским апаратима „Венера-9“, „Венера-10“, „Венера-13“ и „Венера-14“ успели да уочимо и флору и фауну. Међутим, ти снимци су веома лоши, па су - да бисмо се тачно уверили да тамо постоје жива бића - потребна нова истраживања“.

        А чиме може да буде замењен угљеник?

        Највећи кандидат за ту улогу је - силицијум. Наравно, једињења силицијума нису разноврсна као једињења угљеника. Али, зато бисилицијумски живот могао да постоји на планетама на којима су температуре знатно изнад ових које познајемо на нашој Земљи. 

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари

Baja's picture
Baja 14:40 06.05.2017.

  • +22
Voting is closed.

Što bi rekao Ivan Grozni, tražite đavola...

cigla's picture
cigla 16:08 06.05.2017.

  • +21
Voting is closed.

Uopste nije znacajno pitanje ïma li zivota u svemiru, mnogo je interesantnije pitanje ima li zivota na Zemlji?

draganz's picture
draganz 17:41 06.05.2017.

  • +20
Voting is closed.

A može i: Ima li života pre smrti?

misko's picture
misko 02:36 07.05.2017.

  • +18
Voting is closed.

Mislim da život može postojati u bilo kojoj formi, metabolizam tog žvota je drugo pitanje. Možda su i planine žive ali se kreću vrlo sporo recimo :) Realno kada se sagledaju filozovske predpostavke koje prizilaze iz matematičkih modela kvantne fizike i fraktalne geometrije, apsolutno je moguće da je u stvari čitav kosmos ŽIVO BIĆE.Mislim da smo i mi ljudi na jednom rudimentarnom nivou SVESNI te "mogućnosti":) Ali SVAKOME je dozvoljano da ima svoje mišljenje i vrlo je glupo ubedjivati nekoga da nečega ima ili nema bez OČIGLEDNIH dokaza bar za nivo onoga sa koim se vodi diskusija ZA li PROTIV,. ZAto i diskusije o drugim mogućim formama života predstavljaju naročito plodnu zemlju za sve vrste SVADJA i DOKAZIVANJA pošto nikakvi "dokazi" nikada neće uveriti one koji su protiv panspermije i obrnuto, a najsmešnije od svega je da NIKO nema NIKAKVE dokazi za bilo koju od tih teorija.Ali oni koji zagovaraju mogućnost statistički uobičajenog rasprostiranja živih bića kroz kosmos imaju jednu bitnu prednost, a to je da život VEĆ POSTOJI NA OVOJ PLANETI I TO BI OTPRILIKE BILO 1:0 U ODNOSU NA ONE KOJI TVREDA DA U KOSMOSU SEM ZEMLJE NEMA DRUGOG ŽIVOTA. ČISTA LOGIKA NALAŽE DA JE POTPUNO PRIHVATLJIVO I VRLO VEROVATNO DA OVAJ ŽIVOT NA OVOJ PLANETI NIJE JEDINI :)

Посматрач's picture
Посматрач 10:34 07.05.2017.

  • +15
Voting is closed.

Брате, ово ти размишљање много високо.
Некако га не дохваћам, мада бих и ја желео да се винем у висине.
Осмех ти је добар. Мислим, овај на крају.
Ја некако у свом трампавом свету мислим да логика не мисли ништа о Космосу на нивоу људи. Мало да се угледам, логика почива на логици, а за то је потребно неко сазнање. Како о Космосу немамо никаквих сазнања, нема ни логике о Космосу.
Има претпоставки, али нема логике.

draganz's picture
draganz 13:36 07.05.2017.

  • +16
Voting is closed.

Upravo obrnuto, mi koji tvrdimo da zivot postoji samo na Zemlji vodimo ne sa 1:0, nego sa 1 prema hiljadu miliona. 1 je zivot na Zemlji, hiljade miliona su svi ostali svetovi rasuti po univerzumu sa kojih ne stize ni najmanji dokaz postojanja zivota. Tvoja kako kažeš čista logika, daleko je od čiste, jer si zaslepljen željom (što je ljudski) za postojanjem drugih, što sam ti već skrenuo pažnju u prethodnom komentaru. Kada bi se pojavio dokaz da postoji život na drugim svetovima, ja ću priznati grešku i reći da si bio u pravu. Ali do sada i na dalje nisi u pravu.

Темистоген Сиракужанин's picture
Темистоген Сира... 04:36 08.05.2017.

  • +16
Voting is closed.

- Браво Мишко! Слажем се са тобом. Сматрам да оно што ми физичким чулима опажамо као физичку материју је само једна од форми живота коју због пада тј. затворености душевних и духовних чула не опажамо као живот. Тек када се човоку отвори духовно "чуло за живот", тада може да опази да је све око њега и у њему живо.
- Што се тиче доказа они постоје одавно како у Религији тако и у Окултизму и Магији.
На пример у Православљу се сматра да постоји 9 хијерархијских нивоа бића између човека и Бога... (не рачунајући хипотетичке друге на пример прелазне форме ...) О томе има доста код Светог Дионисија Ареопагита али и у основним ужбеницима типа Катихезе Св. Владике Николаја. Светитељи, пророци и духовници који се успну довољно високо имају контакт са разним духовним бићима (анђелима, демонима, херувимима итд...)(На пример одличан опис Херувима дат је у Библији на почетку Књиге пророка Језекиља)
Светитељи такође описују и разне форме живота на тзв. душевном плану. (На пример у Житију Светог Андреја Јуродивог имамо виђење-опис на душевном плану разних страсти и грехова у облику животних форми сличних животињама. Слична су и тумачења духовника из "Добротољубља" описа тих "нижих" бића у Старом завету, јежеви, ћукови, онокентаури, итд...)
ПС: Још један одличан извор за описе духовног света и њихових становника су ПРАВОСЛАВНИ описи живота после смрти. Ови описи постоје и у другим духовним системима али због ствари које су заиста обимне и озбиљне овде није могуће на брзину објаснити зашто постоје битне разлике тј. како настају опасне заблуде и обмане на ову тему!
- Логика ти ОДЛИЧНО функционише. По мом мишљењу, виша бића праве звездане системе и друге облике физичког живота.
Када би само човечанство постојало не би било потребе за толиком физичким космосом са толико звезда и планета. Сматрам да је све то неки облик живота као и станиште за друге облике живота како на физичком тако и на нивоима изнад или испод физичког.
- По ономе што сам до сада читао испада да је невидљиви свемир сложенији од овог нашег видљивог и то је посебна прича ...

draganz's picture
draganz 11:46 08.05.2017.

  • +14
Voting is closed.

@Темистоген Сира... Побркао си бабе и жабе. Позиваш се на духовна бића као доказ живота у космосу. Духовна бића, девет нивоа од Херувима, Серафима, Престола преко Господства, Сила, Власти, до Начала, Ахранђела и Анђела су неупитна и њихово присуство је описано кроз хиљаде година, али њих, духовна бића створена од Бога сматрати за доказ живота на другим планетама је такође грешка у логици, односно замена теза.

Ти и Мишко сте се нашли у размишљању, вери тачније, која је део онога што се зове Њу Ејџ, а то је вера у све осим у Бога, а ако је у Бога онда је у неког бога који обједињује сва веровања, од паганизма, преко хуманизма, хришћанства до летећих тањира и ванземањских цивилизација.

Темистоген Сиракужанин's picture
Темистоген Сира... 04:29 09.05.2017.

  • +14
Voting is closed.

Да додам још да је Бог бесконачан и свеприсутан што спада у основне догмате Православља. То је још један "доказ" да Живот није везан искључиво за физичку планету Земљу.
Ваше инсинуације у шта ја наводно верујем наравно да нису тачне. Могао би тако свако на туђ рачун да износи разне оцене али таква дискусија није конструктивна а и они који се Бога боје то не би требало да раде ...

Додај коментар