У сазвежђу Кита откривена планета са густом атмосфером на којој може да буде живота

УДАЉЕНА ЈЕ ОД НАС 40 СВЕТЛОСНИХ ГОДИНА, А СВОЈОЈ ЗВЕЗДИ ЈЕ 11 ПУТА БЛИЖЕ НЕГО ЗЕМЉА СУНЦУ

• Кружи око црвеног патуљка од којег добија упола мање топлоте и светлости него наша планета од Сунца. На њеној површини је сила гравитације три пута јача него на Земљи

НАУЧНИЦИ су открили једну нову планету која спада међу малобројна свемирска тела на којима би могао да се развије неки облик живота, пренео је данас часопис „Нејчер” (Nature).

„Нисмо могли наћи бољи циљ у потрази за доказима живота ван Земље. Кружи око мирне звезде, око црвеног патуљка LHS 1140 у сазвежђу Кита, има сопствену, прилично густу атмосферу. Њен пречник је 1,4 већи од Земљиног, а има шест пута већу масу од наше планете”, рекао је о том открићу коаутор студије Џејсон Дитман из Центра Харвард-Смитсонијан за астрофизику у Кембриџу, САД.

Та чудесна планета, добила је ознаку „LHS 1140b”, а удаљена је од Земље 40 светлосних година, односно 378.400 милијарди километара.

Та планета није прва „рођака” Земље коју су астрономи открили, али „има много предности”, рекао је Хавијер Бонфис, који признаје да је „веома узбуђен” открићем.

Орбита те „егзопланете” је у настањивој зони орбите око звезде, односно на „правој удаљености од ње, што би омогућило да на површини има воде у течном облику, што је неопходно за живот”, рекао је Дитман.

„Надамо се да има атмосферу”, рекао је Хавијер Бонфис, астроном Научне опсерваторије Универзитета у Греноблу.

LHS 1140b је 11 пута ближа својој звезди него Земља Сунцу, али добија упола мање топлоте и светлости него наша планета јер је њен црвени патуљак осетно мање ужарен.

На њеној површини је сила гравитације три пута јача него на Земљи.

И планета и њен „патуљак” постоје већ око пет милијарди година, што се сматра довољно дугим периодом за појаву живота – тамо где постоје макар минимални услови.

Да би евентуално нашли живот, научници траже планете сличне Земљи и фебруара ове године су саопштили да су открили седам таквих планета, од који је могуће да на површини три има воде у течном стању.

Те планете круже око патуљасте звезде назване  „TRAPPIST-1”, а новоткривена планета „LHS 1140b” нашла би cе”у врху те табеле”, објавили су научници.

(Бета – Факти)