Глас Америке: Крајње је време да Србија одлучи коме ће се приклонити - Западу или Русији

ЛУК КОФИ: МОЖЕТЕ ИМАТИ ДОБРЕ ОДНОСЕ СА РУСИЈОМ И АКО НЕМАТЕ

С ЊОМ ВОЈНЕ ВЕЖБЕ И ЦЕНТАР У НИШУ

  • Јанош БУГАЈСКИ, Центар за анализу европске политике: „Црна Гора је одабрала, Македонија је одабрала, све земље у региону су одабрале да буду или део NATO-а или западног света, и одбаце утицај Русије. Мислим да је Вучићева посета зато важна, јер ће из прве руке сазнати шта америчка администрација очекује од српске владе“
  • Потпредседник Атлантског савета Дејмон ВИЛСОН: „Питање за САД је како да и оне остану присутне у Југоисточној Европи. Предлажем да присуство америчких трупа у оквиру KFOR-а и Бондстила не буде привремено, већ стално, како би било јасно да Америка као сила остаје ту и убудуће“

        ПРЕДСТОЈЕЋИ сусрет председника Србије Александра Вучића и потпредседника САД Мајка Пенса прилика је да се везе Београда са Вашингтоном учврсте, али и да се разговара о питањима које муче америчку администрацију, пре свих на чијој је страни Београд, преноси Глас Америке (VOA) оцене аналитичара.

        „Када бих ја саветовао Белу кућу, рекао бих да Србији пренесу снажну поруку да одлучи да ли жели да има конструктивну улогу у региону и посвети се евроатлантским интеграцијама, или ће и даље да флертује са Русијом. Морам да кажем да од свих земаља југоисточне Европе Србија вероватно има најмањи заједнички интерес са САД“, рекао је Лук Кофи из фондације Херитиџ која је блиска новој америчкој администрацији.

        Јанош Бугајски из Центра за анализу европске политике рекао је да је „крајње време да Србија одлучи коме ће се приклонити, Западу или Русији“.

        „Црна Гора је одабрала, Македонија је одабрала, све земље у региону су одабрале да буду или део NATO-а или западног света, и одбаце утицај Русије. Мислим да је Вучићева посета зато важна, јер ће из прве руке сазнати шта америчка администрација очекује од српске владе", рекао је Бугајски.

        Према ранијим најавама из Београда Вучић ће 17. јула допутовати у посету САД где ће разговарати са потпредседником Мајком Пенсом. То ће бити његов први сусрет са новом америчком администрацијом и прва посета САД од како је ступио на дужност председника.

        Глас Америке наводи да ће једна од тема Вучићевог разговора са Пенсом бити и питање руског хуманитарног центра у Нишу за који су амерички званичници јасно ставили до знања да је потенцијални проблем.

        „Србија мора бити опрезнија у спољнополитичким одлукама. Можете имати добре односе с Русијом и ако немате хуманитарни центар, и ако не учествујете у заједничким војним вежбама или не организујете састанак лидера Републике Српске и Путина на својој територији. Србији се мора ставити до знања да смо свега тога свесни“, рекао је Лук Кофи.

        Потпредседник Атлантског савета Дејмон Вилсон рекао је да ће „коначну одлуку о томе шта ће урадити са руским центром донети Србија“.

        „Питање за САД је како да и оне остану присутне у Југоисточној Европи. Предлажем да присуство америчких трупа у оквиру KFOR-а и Бондстила не буде привремено, већ стално, како би било јасно да Америка као сила остаје ту и убудуће“, додао је.

        VOA преноси и оцену експерата да састанак Трампа са представницима Иницијативе три мора у Пољској, најављена посета потпредседника Мајка Пенса Црној Гори и Вучићев долазак у Вашингтон показују да се Америка враћа у Југоисточну Европу и на Балкан.

        „Имамо много посла, биће и тешких питања између САД и Србије и ово је прилика да се од почетка решавају како треба. Мислим да је Бела кућа заинтересована да са Србијом изгради однос поверења и да у Вашингтону постоји воља да се Западном Балкану покаже да није заборављен. Ми видимо Вучића као партнера“, рекао је Дејмон Вилсон.

        Бета

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари

Иван's picture
Иван 14:25 15.07.2017.

  • +1
Voting is closed.

Пенс је нешто као амерички премијер, зашто се Вучић не састане са Трампом?! Путин га је примио сваки пут када је Вучић то хтео и сад он треба да одлучи на коју ће (западну) страну Србија?!
То је црвена линија која не сме да се пређе, прво, то не сме Вучић да одлучи, па да је добио и 90% гласова, друго, то не сме нико да узме себи за право, ма ни да покуша!
Ако се неки лудак на то ипак дрзне онда се зна шта прво мора да се догоди: грађански рат!!!

iki's picture
iki 20:32 15.07.2017.

  • +1
Voting is closed.

Nikada niste bili toliko u pravu, kao sada!Bravo, Ivane!

misko's picture
misko 15:00 15.07.2017.

  • +42
Voting is closed.

Ovo je OZBILJNA pretnja.Treba se naoružati i primorati zapad da nas ostavi na miru neutralne a to podrazumeva vojni reciprocitet prisutnosti, amerikanci imaju bondstil a rusi i kinezi bi trebali da imaju svoje baze ovde, TO je jedina garancija da oni NEĆE ratovati ovde kada se dokače jer šta god neko mislio o 3 .sv. ratu on NEĆE I NEMOŽE DUGO TRAJATI tako da armije prisutne na našem terenu neće ni stići da upadnu u borbe većih razmera a ako popijemo 3 nuklearne bombe zbog tih baza to neće biti ništa u poredjenju šta će drugi dobiti u toj priči.Siguran sam da niko u srbiji ne želi rat ni na ruskoj ni na amerčkoj strani, ovom narodu je dosta ratova i teško smo izmoždeni od prethodnih sukoba, rat bi nam bio najgore rešenje i zato ako želimo da IZBEGNEMO to treba ODMAH da napravimo rusima i kinezima po jednu lepu prostranu bazu ovde pa neka NATO sa njima razgovara o srpskoj neutralnosti jer sa nama oni to ni ne žele. Što se njih tiče mi nemamo prava da budemo neutralni i mora da slušamo šta nam narede.I obavezno se treba dobro ukopati, nešto kao region tvrdjave u srcu srbije, užice i taj potez oko drine i tare, treba bunkerisati i omogućiti bar jednom delu stanovništva da PREŽIVI rat koji sigurno dolazi.Tu mogu da se izgrade ozbiljna odbrambena postrojenja i tako se odbrani bar jedan region u koji neće biti moguće lako ući ili ga bombardovati.Ako neko misli da neće biti svetskog rata ovaj poziv iz amerike za izjašnjavanje je SIGURAN dokaz da se oni spremaju za to i da imaju nameru da vode rat protiv rusa i kineza i to je smo još jedna kockica u velikom broju poteza koje su oni povukli u pripremama za taj rat. Te pripreme su već izašle iz političke faze i sad su u logističkoj i vojnoj fazi i to neće još dugo trajati. Imamo najviše 5 god. do tog dogadjaja i ja se nadam da u blesavoj srpskoj vlasti makar neki broj ljudi razmišlja o dolasku te kataklizme i da makar nešto pripremaju da se ublaže posledice, jer ako NIŠTA ne urade organizovano NIKO neće ni ostati.

Pravi Adios Amigos's picture
Pravi Adios Amigos 15:14 15.07.2017.

  • +50
Voting is closed.

Ma sa vama necemo ni po koju cenu. Decu ste nam ubijali.

I ne pita se Vucic. Ko je on ili bilo koji drugi pojedinac na kakvoj god funkciji bio, da odlucuje o tako necemu? Mozete vi sa njim da radite sta god hocete tamo, ali ovde se narod pita.

mrljavko's picture
mrljavko 16:11 15.07.2017.

  • +46
Voting is closed.

Ovo je pokusaj isterivanja efekta domina na bazi crnogorskog pristupa NATO-u. Sludjivanje. Smrdi po starom Klingtonskom taboru u najmanju ruku. Njima se ocigledno zuri i pale vatru. Ako ne sad, nikada. Mir s'vama ljudi boziji. Nije vuk pojeo magarca. Dobri smo prijatelji i lepo se druzimo. Sta bi jos vise tako naglo. Lepo je da vas imamo za prijatelje. Zivi bili vi nama.

Samo glupi i povodljivi ne umeju da se trezveno odbrane u situacijama kada se na njih vrsi pritisak.
Secerleme su secerleme, ali su samo u izlogu i ko kaze da su toje dok ih ne drzis u rukama. Pa ni tada..
Uctivo ponasanje je preduslov, ali odobravanje pod pritiskom nije nikakav uspeh. Trezveno i odmereno odbijanje je uvek posten i pravilan odgovor sopstvenog interesa. Ne treba brinuti mnogo o raspolozenju one druge strane, posebno sto su prosla vremena neselektivnih bombardovanja, a ni raspolozenje i ponasanje onog drugog se nece mnogo izmeniti. Nece, jer taj drugi ima cilj od koga nece odustati. To treba umeti koristiti. Malo razocarenja, vise neizvesnosti i zivot tece dalje. A da se igra, mora da se igra.
Eto Turcin nedavno pokaza kako se to radi. Pa jesu li ga bombardovali. Saradjuju i dalje. Ponavljam, samo glupe i psihicki nestabilne galama, hajka i mrk pogled nateruju da obore glavu.

Санчо Панса's picture
Санчо Панса 15:55 15.07.2017.

  • +37
Voting is closed.

Amerikanci preispituju rusko - srpsko prijateljstvo i savez koji traje vjekovima! A mogao bi Vučić njih upitati zašto su se oni okrenuli protiv nas a bili smo saveznici!
Te prema tome oni su ti koji su nas se odrekli i sada još pokušavaju da nas podjarme a to pakuju u prijateljstvo!!! Zato ukoliko im ne odgovori tako da ga svi dobro razumijemo, i Ameri, i Rusi a prije svega srpski narod, onda znači da popušta i da se sprema za izdaju i da preuzme janjičarsku ulogu i tako potvrdi sumnje da je ucjenjen čovjek!!!

тек успут's picture
тек успут 03:37 16.07.2017.

  • +34
Voting is closed.

Зар још увек постоји дилема да ли ће да изда и да ли издаје!? Сваки његов потез и свака његова изречена реч у Србији до сада је била смишљена подлога за оно што је касније долазило са разних страна. Да подсетим на оно скорије - коме је требало хапшење Харадинаја пред њихове изборе, коме је требао онај фамозни воз? За чије уши је била изјава да ће тражити од ЕУ да одреди тачан датум пријема а њихов одговор смо сви већ унапред знали?

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 17:25 15.07.2017.

  • +39
Voting is closed.

Predsednika che primiti podpredsednik! Ovo mi mnogo govori. Oche li mu predsednik objasniti kako je javno Davao podrshku Klintonovoj u predizbornj kampanji?
.
Amerikancima treba objasniti da che im biti bolje bez Srba nego li sa njima. Sve iako su robovi.

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 17:29 15.07.2017.

  • +37
Voting is closed.

Dolazi moment istine. Ne mozhe vishe nit smrdish nit mirishesh! Kada je polarizacija onda morash otichi na jednu stranu: Istok ili Zapad. Smrdi mi na gradjanski rat.

draganz's picture
draganz 18:39 15.07.2017.

  • +37
Voting is closed.

Одлучивање коме се приклонити је и одлука против кога ћемо сутра ратовати. Или против Запада или против Русије.

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 21:13 15.07.2017.

  • +32
Voting is closed.

@Draganz:

Veoma istinito!

Посматрач's picture
Посматрач 19:32 15.07.2017.

  • +26
Voting is closed.

Србија је поробљена земља и не доноси никакве одлуке. Нити Вучић, нити народ.
Русија није у стању да нас наоружа, Србија није у стању да купи оружје и ситуација из 99. се понавља, када је Лукашенко био и нудио да нам прода мигове. Није Милошевић одбио, него нисмо могли да платимо.
Од Русије данас никако не можемо рачунати на "поклон". Русија је капиталистичка држава и без пара, нема ништа.
ММФ нам сигурно неће дати кредит да купимо руско наоружање, а Америка неће дозволити ни да се наоружамо. Тек јуче су нам истопили тенкове, и очекивати неку промену није могуће.
Тамо где Америка уђе војно и са својим агентима преузме власт, без обзира што свуда постави домаће "родољубе" на места и позиције и опозиције, нема слободе најмање 50 година.
Једина могућност да избегнемо НАТО је устанак народа.
Устанак, а не демонстрације.
Али, ни од тога нема ништа.
Српски народ је рањен, српском народу су кнежеви посечени и нема ни једне особе данас у Србији која бар личи на неког вођу.
Живимо период ропства још од 1945.
Срби су већ 80 година поробљени.
Дигли смо устанак деведесетих година, али нас је напао цео нацистички део човечанства звани НАТО.
Све док се нео нацизам у Европи и Америци не распадне или га неко не разруши, Срби ће све више тонути и нестајати.
Србија мора у НАТО под условима које диктира Америка.
То су тренутне жалосне чињенице. Исто је то било и са Црном Гором и са Мекедонијом, а ускоро и са Босном.
Све територије где су Срби до јуче живели или данас живе су поробљене и заједно са народом иду тамо где нас вуку.
У НАТО и ЕУ. Две нацистичке организације.
Све је то у склопу напада на Русију и све док се тај обрачун не заврши, Срби неће имати никакве шансе да донесу било какву одлуку.
Осим да се дигну на оружани устанак и уђу у сукоб са НАТОМ. Колике су шансе за то овог тренутка, није могуће проценити.

Иван's picture
Иван 20:51 15.07.2017.

  • +26
Voting is closed.

Тачно, Србији се углавном каже какву одлуку да донесе!
1998. и 1999. главни проблем нису биле паре да се набаве авиони и С-300, већ просто то није могло да се прокријумчари, Лукашенко је с-300 нудио на одложено плаћање али крајем 1998 и почетком 1999. је то било немогуће остварити!
Нема ништа од устанка народа, чак да се истог дана призна Косово и уђе у НАТО (што није немогуће)!
Србима не требају вође већ 300 храбрих појединаца који ће, фигуративно, изабрати да умру на ногама а не да живе на коленима!
Србима треба један светли пример, једна жртва да се освесте, пробуде и да почну да мрдају!
У свим реалним калкулацијама ипак остајемо сами, преживећемо и без Америке, и без Русије јер сигурно нисмо у њиховим калкулацијама!

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 21:14 15.07.2017.

  • +30
Voting is closed.

Ivan:"Србима не требају вође већ 300 храбрих појединац....
___________

Lupetarish!
Bez vodje nishta nije moguche ostvariti na javnoj sceni. Bez vodje narod je samo glupa Masa, krdo ovaca, spremno za klanje I veshanje. Vodje su nas dovde I dovele. Bez vodja Srbija ne bi bila sada gde jeste.
Ovo je bazichna lekcija is istorije.
Obavesti se malo, pre nego shto odluchish da ovde obnarodujesh to shto mislish.

Hvala.

Иван's picture
Иван 21:22 15.07.2017.

  • +24
Voting is closed.

Ко си ти да тако говориш о народу коме вође нису потребне! Радоје Домановић је написао Вођу, иоле разумним Србима огадио их за сва времена!!!
Теби треба вођа, ето имаш га, није ти по вољи - твој проблем, сави врат, клекни како би твој замишљени вођа био још већи!!!
Свима вама којима је мало вође - овна предводника, спремају се маказе за шишање, неће их ни он избећи зато толико блејите у тору, више жалите њега а мање себе!!!

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 03:40 16.07.2017.

  • +28
Voting is closed.

Naravno. Kome je Domanovich istorichar, taj bez vodje mora.

Иван's picture
Иван 16:38 16.07.2017.

  • +16
Voting is closed.

Ти се бламираш увек изнова, историја углавном бележи искривљене истине а дух писца из народа погађа у срце свакој протуви која каже: следите слепца јер је неко одлучио да баш он стане на чело колоне.

тек успут's picture
тек успут 03:47 16.07.2017.

  • +30
Voting is closed.

Читао сам Домановића више пута током свог подужег живота а ни сањао нисам да ћу да проживљавам што Вођу, што Страдију.

Ajde_ZnakPitanja's picture
Ajde_ZnakPitanja 21:10 15.07.2017.

  • +33
Voting is closed.

Ivan:"Србима не требају вође већ 300 храбрих појединац....
___________

Lupetarish!
Best vodje nishta nije moguche ostvariti na javnoj sceni. Bez vodje narod je samo glupa Masa, krdo ovaca, spremno za klanje I veshanje. Vodje su nas dovde I dovele. Bez vodja Srbija ne bi bila sada gde jeste.
Ovo je bazichna lekcija is istorije.
Obavesti se malo, pre nego shto odluchish da ovde obnarodujesh to shto mislish.

Hvala.

Иван's picture
Иван 21:47 15.07.2017.

  • +23
Voting is closed.

Је ли ово та лекција о вођи без којег Срби не могу:
- Kuda ćemo?
Vođa ćuti.
- Kuda nas vodiš i gde si nas doveo? Mi se tebi poverismo zajedno sa svojim porodicama i pođosmo za tobom ostavivši kuće i grobove naših predaka ne bismo li se spasli propasti u onom neplodnom kraju, a ti nas gore upropasti. Dve stotine porodica povedosmo za tobom, a sada prebroj koliko nas je još ostalo.
- Pa zar niste svi na broju? - procedi vođa ne dižući glave.
- Kako to pitaš? Digni glavu, pogledaj, prebroj koliko nas ostade na ovom nesrećnom putu! Pogledaj kakvi smo i mi što ostadosmo. Bolje da nismo ni ostali nego da smo ovakve nakaze.
- Ne mogu da pogledam!...
- Zašto?!
- Slep sam!
Nastade tajac.
- Jesi li u putu vid izgubio?
- Ja sam se i rodio slep.
Ona trojica oboriše očajno glave.

Посматрач's picture
Посматрач 03:37 16.07.2017.

  • +20
Voting is closed.

Нека буде тако, али има једна друга изјава Лукашенка "Да су Срби прихватили мигове, они би сигурно долетели до Србије. Нашао би се начин"
Ето, то је Лукашенко изјавио пре неких годину-две у неком интервјуу, шта ли.
Запамтио сам, јер ме мало изненадила та изјава.

Иван's picture
Иван 16:33 16.07.2017.

  • +16
Voting is closed.

Сасвим могуће да је то рекао али је вероватно мислио на почетак и средину 1998, јер ако се сећаш, бомбардовање се очекивало у октобру 1998. па је одложено за пролеће 1999.
Без помоћи Русије таква трансакције не би била могућа, а Јељцинова Русија је тада више мислила о производњи вотке него о тамо неким Србима!

Темистоген Сиракужанин's picture
Темистоген Сира... 03:03 17.07.2017.

  • +18
Voting is closed.

"Србима не требају вође већ 300 храбрих појединаца..."

Тако препоручите Албанцима и НАТО-вцима да раде!

https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D0%BF%D0%B8...
Термопилска битка
"Мала сила вођена спартанским краљем Леонидом блокирала је једини пут којим је масивна војска Ксеркса I могла да напредује"

iki's picture
iki 16:13 17.07.2017.

  • +13
Voting is closed.

Temistogen, taj koji kaže da vođa nije potreban, on ne lupa, već lupeta.U pravu si apsolutno!Pozdrav!

zauvek branilac's picture
zauvek branilac 23:25 15.07.2017.

  • +40
Voting is closed.

Ceo SRPSKI NAROD je za vojni, politički i privredni savez sa RUSIJOM i RUSIMA! CCCC

Zare2's picture
Zare2 01:43 16.07.2017.

  • +31
Voting is closed.

Народ је изабрао страну гласајући ѕа ав. Не знам да ли би народ гласао за ав да је на изборима у програму имао улазак ѕрбије у НАТО, али сам сигуран да би ав наместио изборе као и његове анкете данас, где 40% срба је за НАТО..

Додај коментар