Голубови на гранама, патке на протестима, гуске испод кревета, све у свему - болесно друштво

ИЗГРАЂЕН ЈЕ ПАРТОКРАТСКИ СИСТЕМ У КОМЕ СУ СВИ ОСТАЛИ - АУТСАЈДЕРИ

  • Сваком нормалном и пристојном јасно је да је овај партократски систем покварен. Док се то не промени - земљом ће и даље да јуре ,,бугарски возови”, а на изборима о судбини младих одлучиваће живе деде, који се не одвајају од телевизора и покојне бабе са бирачког списка. Или обрнуто, упокојене деде и живе бабе поред телевизора
  • Револт младих на улицама српских градова први је знак да део друштва не пристаје на пристајање. Они не пристају да их понижавају са малом или никаквом платом, да их терају из земље, да им памет вређају људи са купљеним дипломама, убогим речником и мањком васпитања. Не пристају да за њих нема места, а има за девојке или дечка само зато што лепе плакате или имају утицајног дечка
  • Партократија постоји свуда, у питању је само мера, која је овде измакла било каквој контроли. Свака болест има свој лек, а системски лек за партократију од које болује ова држава је већински (уместо пропорционалног) изборни закон или бар комбиновани, са нагласком на већински

Пише: Олег ГОЛУБОВИЋ

         ВЛАСТ је скоро приопштила једну ноторну полуистину: да је демократија добра.

         Цела истина из уста британског премијера Дизраелија (Черчил је то после поновио) гласи: ,,Демократија је лош систем али не знам за бољи”.

         Сама за себе демократија није ништа друго већ начин избора власти путем гласања за различите политичке и програмске опције. Међутим, као и увек, ђаво се крије у детаљима, па се догађало да демократија ограничава или укида саму себе.

         Има примера. Сетимо се само француске Декларације о правима човека и грађанина у којој су сви добили право гласа осим жена, Јевреја и, замислите, глумаца. Хитлер је дошао на власт на демократским изборима, Европом управљају корумпирани чиновници које нико није бирао, у Црној Гори на власти су исти од 45-те, итд.

         Сваки систем, па и демократски, мора да има заштитне механизме, како не би укинуо сам себе чак и у формалном смислу, а камоли у смислу његовог обесмишљавања. Зато мора да постоји институт гарантованих слобода, који штити демократију од саме себе, од насртаја власти, која по дефиницији хоће да траје што дуже (а има за то полуге) и од ентузијаста који би да преузму власт на улици.

         Код овог последњег, да се разумемо, легитимно је рушити лошу и покварену (корумпирану) власт, али није легитимно на силу је приграбити за себе. А и зато има примера у историји.

         Демократије са дужом традицијом изградиле су одбрамбене механизме који, уз све проблеме, штите систем и гарантоване слободе. Новији примери су Бреxит и Трамп.
А шта да раде земље које очигледно нису демократске већ су у сталној демократизацији?

         Постоји духовита опаска да је разлика између демократије и демократизације иста што и разлика између канала и канализације.

         У тој канализацији најбоље се сналазе пацови, организовани у партијске чопоре, материјалне и духовне наследнике оне једине партије и служби из комунистичког времена. Није ни чудо што су владајуће странке, на пример у Србији, међу најбројнијима у Европи, а ова садашња у томе предњачи.

         Изграђен је партократски систем у коме су сви остали аутсајдери.

         Да буде јасно, то се односи и на странке у опозицији, које чекају да уграбе власт, односно да буду на њу именоване са стране.

         Оног момента када се садашње опозиционе странке дочепају власти и њих ће да преплави цунами пребега, па ће све бити по старом.

         Странке су овде све и сва, јер им је корен исти: оне купују, продају, задужују, инвестирају, суде, кажњавају и ослобађају, запошљавају и отпуштају, граде и руше, уздижу и обарају, краду…
Баве се свиме чиме не би смеле, а да зато не одговарају пред законом, не само политички.

         Сваком нормалном и пристојном јасно је да је овај партократски систем покварен. Док се то не промени - земљом ће и даље да јуре ,,бугарски возови”, а на изборима о судбини младих одлучиваће живе деде, који се не одвајају од телевизора и покојне бабе са бирачког списка. Или обрнуто, упокојене деде и живе бабе поред телевизора.

         Револт младих на улицама српских градова први је знак да део друштва не пристаје на пристајање. Они не пристају да их понижавају са малом или никаквом платом, да их терају из земље, да им памет вређају људи са купљеним дипломама, убогим речником и мањком васпитања. Не пристају да за њих нема места, а има за девојке или дечка само зато што лепе плакате или имају утицајног дечка.

         Добро је што на протестима нема политичких странака или се бар не виде. Оваквим политичким странкама одговара партократски систем под условом да су оне на власти.

         Завршени избори су добар разлог да се траже системска решења за равноправне услове (медији, финансирање, изборна правила) и, што је важније, промену изборног закона.

         Истицати политичке захтеве после тек завршених избора и тражити од власти да промени саму себе, нема смисла. Она је победила оваква каква је, са народом какав јесте и са оним са чим је изашла. Опозиционе странке су пристале и на такве изборе, ко им је крив. Да су победиле не би мењале систем. То им не одговара, па се зато тренутна галама своди на ономатопеју: Ква Ква, АВ АВ, Га Га, што је неозбиљно.

         Мали савет – кад упаднеш у рупу немој да копаш.

         Скоро се у телевизору на Н1 појавио неки професор социологије, који је од опозиционара и критичара актуелне власти, зарад синекуре у управним одборима, напрасно постао њен фан, па се сада дистанцира од својих студената. Уместо да им је објаснио (ако зна) како се мења лош систем, он је изабрао себе.

         А систем се мења тако што се, између осталог, мења и изборни закон, један од главних узрочника девијантног, партократског лудила у овој земљи.

         Партократија постоји свуда, у питању је само мера, која је овде измакла било каквој контроли. Свака болест има свој лек, а системски лек за партократију од које болује ова држава је већински (уместо пропорционалног) изборни закон или бар комбиновани, са нагласком на већински.

         Већински систем има својих мањкавости али он помаже код ове акутне болести: ограничава власт партијских централа и вођа, смањује утицај државних ресурса на резултате избора, утиче на избор квалитетнијих и самосталнијих посланика, познатих у својој средини и њој одговорних, умањује спољне утицаје негативне по државу.

         Пре тога, свакако, треба средити бирачке спискове са ,,мртвим душама”. Ту су Гогољ и студенти потпуно у праву.

         После – шта коме Бог да, па нека трче изборне трке.

Категорије: 

Слични садржаји

Коментари

Bojan's picture
Bojan 23:30 16.04.2017.

  • +31
Voting is closed.

Ma šta se nalupa ovaj? Demokratija niti je jedini, niti je nužno najbolji sistem. Uostalom, ovo kod nas i nije demokratija. Demokratija je neki imperativ, ideal, a u realnosti je to upravo suprotno. Ja mislim da demokratija u stvari ne postoji. Pogotovu ne u malim zemljama poput naše gde je ta takozvana demokratija samo trojanski konj Zapada za dovodjenje svojih ljudi i za kolonizaciju zemlje.
Zaev hoće da čini ustupke albancima u Makedoniji iz ličnih razloga, a na štetu cele svoje zemlje i to svesno i namerno! I? To je ta demokratija?
U Crnoj Gori je narod ustao protiv ulaska CG u NATO, "opozicione" partije su stale na čelo protesta, iskoristile narod i onda kao u ime naroda iznele narodne zahteve pred Mila Djukanovića i zapretili mu impičmentom ako ih ne prihvati. On im je ponudio 2-3 ministarske fotelje i oni su pristali i odustali od zahteva. I to se u toj takozvanoj demokratiji ne zove izdaja, nego je to legalizovana trgovina?
Demokratija je alatkq u rukama globalizma.
Stvara se lažna slika da se ne može u takozvanoj demokratiji vlast rušiti silom. Epa može itekako! Ako je mogla prethodna, tek može ova od 5. oktobra koja je sto puta gora. Banda plaćenika i parazita. Ne samo da treba da se sruše, nego treba da im se sudi i da vise po trgovima naših gradova! Kakva demokratija? Kakvi mirni protesti? MI SMO OKUPIRANI! I spolja i iznutra. Naše je legitimno pravo da se borimo svim sredstvima za svoju slobodu, za svoju sadašnjost i za svoje bolje sutra!

Нада's picture
Нада 09:12 17.04.2017.

  • +17
Voting is closed.

Bojan

Обојица сте написали (и Посматрач) коментаре, чији је циљ "пљување" аутора и његовог одличног текста. А Голубовић је само приказао стање у Србији данас, аналитички и реално.
Није се бавио глобализмом у свету, ни блиском прошлошћу Србије, нити је ширио причу.

А ја додајем да је садашња партоккратска власт дошла на рушевине државе! Где су заговорници демократије, ДОС-овци, опљачкали и разбили све што је вредело у Србији. Полуобразована банда, без диплома и новца, од које је настала армија богаташа и која је радила искључиво за своје и интересе фашиста. И без и НАЈМАЊЕ намере да Србији помогне или је уздигне.
Садашња власт настоји да се из пепела поново роди Феникс и то се већ види. Ојачавају се позиције Србије у свету, и њена реч се чује, нема ратних поклича, а она сама полако војно јача. Има много више пријатеља, док је од `90-тих до данас имала само непријатеље и налогодавце.
Ситуација у држави је економски тешка. Ту сам веома незадовољна и разумем свакога ко је због тога изашао на улицу, а да није корисни идиот и слуга фашиста.
Али, лако је рушити, а ТЕШКО је градити. То су ДОС-овци и те како показали и доказали, од 2000-те до данас!!!

Bojan's picture
Bojan 09:52 17.04.2017.

  • +19
Voting is closed.

Vučić nije nikakav graditelj, nego rušitelj. On je samo nastavio politiku svojih prethodnika. Nije se recimo potrudio da spasi našu privredu, nego je pustio da propadne i ukinuo carine čija je svrha zaštita domaće privrede. Mnogo mu je lakše bilo da se priključi na transfuziju MMF-a i da odatle finansira plate u javnom sektoru koji je njegovo glasačko telo i da zadužuje zemlju tako u naše ime a za svoj interes. Samo je nastavio prodaju Kosova. Sprema se i zakon koji bi trebalo da dozvoli strancima da kupuju slobodno našu najkvalitetniju obradivu zemlju. Kad ti je tako dobar, zašto se na televiziji ne vide protesti, kako je na medijima tokom izborne kampanje toliko zastupljen. Šta je sa našom kulturom. Šta je sa našim nacionalnim identitetom. Umesto toga su Pink i turbo folk i Veliki brat. On umesto da je svoje sposobnosti iskoristio da uradi nešto i da sačuva našu privredu, on ih koristi da se prikaže u pogrešnom svetlu pred narodom putem medija kako je veliki radnik a da pri tom ništa ne radi nego samo pozira pred kameram.
Druga stvar, studenti su se pokrenuli sasvim spontano i nisu oni glupi i ne sede oni pored televizora kao ti i njima nije potrebno da im neko kaže kako im je i zašto im je tako kako im je, jer su dovoljno pametni da vide o čemu se tu radi. Oni su najvitalniji deo našeg društva i osnovni pokretački motor istog. A ti, samo sedi ispred televizora i bistri politiku zajedno sa tvojim Vučićem i smej se glupim studentima. Oni pametni? Svašta. Nisu oni, nego si ti..

Нада's picture
Нада 11:09 17.04.2017.

  • +15
Voting is closed.

Прво да подвучем да нисам острашћени ловац на људе и да размишљам у свим правцима, на темељу истине и чињеница. Не приклањам се маси нити мишљењу које се базира на површности, или, још горе. на лошој намери. Овде, у већини, "аплаузе" добијају они коментатори, који вешају, вулгаризују и банализују.
Са првим делом твог коментара се апсолутно слажем. Док ниси написао очигледну лаж да се Вучић приказује "kako je veliki radnik a da pri tom ništa ne radi nego samo pozira pred kameramа"
Чињеница је да он не ради у руднику, нити у ливници. Али, покушај ти да у месец дана стално мењаш авионе и друга превозна средства, која би те возила на многобројне дестинације, где треба да обављаш мудре и непријатне разговоре. И да не нашкодиш ни својој држави, ни себи.
И опет понављам- затекао је рушевине и хаос.
Зато га ја разумем и дајем му времена да се озбиљније побрине о народу и његовом далеко бољем животу, него што је сада.
Не слажем се са уласком у ЕУ, НАТО , са сарадњом са ММФ бандом, са продајом земљишта странцима и са признавањем независности Косова*. Не слажем се ни што сви грађано Србије немају апсолутно право на здравствено осигурање и на школовање. Он или не схвата или нема услова да прихвати чињеницу да је држава народ и да без народа нема државе.
Ипак, оправдано или не, ја му дајем шансу, јер је пут сваког родољуба пун препрека и тешкоћа.

.

Bojan's picture
Bojan 13:40 17.04.2017.

  • +14
Voting is closed.

Ma bravo, svaka ti čast..:) Ovi studenti koji su intelektualna elita naše zemlje su glupi što protestuju, ali si ti pametna..:) Zbog takvih kao ti, mladi i odlaze iz zemlje..Ma šta ću da trošim reči..Ti znaš da je on veliki radnik i šta sad. Pravi rodoljub, jel tako? :)
Ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha,ha

Baja's picture
Baja 17:56 17.04.2017.

  • +15
Voting is closed.

Bojane imaš plus.
Ne slažem se sa tobom u potpunosi politički,realno je demokratija(zapadna,istočna tamo gde je ima,samo nek je demokratija) jedini oblik normalne vlasti.

Shvati da ovde većina na portalu voli nekakve političke idole,lako ih je navesti na stranputicu.Voleli su Broza,voleli su Slobu,vole Vučiča,Šešelja i takve slične...
Sve ostalo je guslanje i mnogo jadan položaj običnog čoveka sa teškom demagogijom.

Bojan's picture
Bojan 19:00 17.04.2017.

  • +14
Voting is closed.

Ja ne znam šta je demokratija i da li postoji negde u svetu, jedino znam da u našoj zemlji ne postoji i da nikada, ali NIKADA nije postojala.
U ovoj našoj zemlji od 5. oktobra pa naovamo, niko ali bukvalno NIKO od političara NIKADA nije odgovarao. I to je meni naravno dovoljno da shvatim da je u našoj zemlji na snazi ANARHIJA pod parolom demokratije. Kod nas je to najobičnija podvala. To su sve strani plaćenici koji rasprodaju zemlju i za to niko ne odgovara. Svi delovi sistema su u medjusobnoj simbiozi i niko nikog ne dira dok svi uredno primaju plate. Narod niko ništa ne pita. Zato treba da se dignemo na noge i da sav ovaj ološ smenimo, pa da im se sudi i da vise po trgovima naših gradova. Oni su naši neprijatelji i dok se to ne desi mi nećemo moći da računamo na bolju budućnost i da nam bude bolje.
Ako smo mogli da smenimo Miloševića, možemo valjda i ove koji su sada priznqjem sto puta gori..

Bojan's picture
Bojan 23:43 16.04.2017.

  • +20
Voting is closed.

Em kradu na izborima, em do maksimuma zloupotrebljavaju medije, a ko je najviše prisutan u medijima za recimo većinu penzionera kao ciljnu grupu je i najbolji, jer je njihova kritička svest oslabljena, a marketinške agencije vrše ispitivanja na osnovu kojih znaju na koji način najbolje može da se manipuliše odreženom ciljnom grupom. Izbori su em pokradeni, em su zloupotrebljeni mediji od strane našeg demokratskog diktatora, a ovi iz javnog sektora, mnogi su morali da glasaju kako im se kaže jer im je prećeno otkqzima. Narod to neće da trpi. Ovo je napisanou nekom relativističkom maniru, nema veze sa životom. Samo šuplji pamfleti i parole. Ništa to ne drži vodu.

Посматрач's picture
Посматрач 03:44 17.04.2017.

  • +22
Voting is closed.

Како се оно каже - подржавам од А до Ш све речено. Хтео сам да се "побуним" против овог контроверзног чланка нашироко, али више не морам.
Има доста тога што у чланку нема, а нема доста тога чега у чланку има.
Например, запело ми је за око врло суптилно, као успут и као нешто неопозиво а то је Западна "демократија" на коју књижевник нема никакве притужбе. То се зове закулисни полтронизам кроз квислиншко родољубље, које је главни мото наше власти.
Психолошки рат који Запад жестоко води против Србије и Српског народа је препун таквих двострукости.
Дакле, наше јавне личности су својеврстан феномен - "родољуби квислинзи".
Били су већином родољуби, а онда отишли у демократски Брисел и Вашингтон и добили унапређење у родољубивог квислиншког Председника и родољубивог квислиншког Премијера, постављени на своја места и онда се размножили као скакавци.
На јавној сцени у Србији данас су углавном заступљени родољубиви квислинзи, сакривени иза америчке парадемократије.
Од врха до дна државних структура, уредници главних државнх медија, па чак и портири.
Али, као што имам став о нашим квислинзима такав став имам и о мирољубивим демонстрацијама. Уопште, мој став о демонстрацијама било којег типа је потпуно негативан. Није тема и не бих о томе.

Bojan's picture
Bojan 09:06 17.04.2017.

  • +16
Voting is closed.

U pravu si, vrlo suptilno, pravi mućak..

Динара's picture
Динара 09:13 17.04.2017.

  • +18
Voting is closed.

Одлично размишљање Олега Голубовића....

Bojan's picture
Bojan 10:14 17.04.2017.

  • +18
Voting is closed.

Platon:

– Vidiš li ona tri čobana u daljini, prijatelju?

– Dokle god oni mogu da nadglasaju Sokrata i mene, ja u demokratiju ne verujem!

Samo za tebe i tvoju prijateljicu Nadu.:)

Нада's picture
Нада 12:20 17.04.2017.

  • +13
Voting is closed.

Ниси ти разумео Платона, јер да јеси Вучић би ти се допао као вођа који стреми Идеалној (Платоновој) држави.

Пошто си увео Платона у нашу садашњост, укратко да поменем.
Платон је књижевник и филозоф који сматра да се поуздано знање може постићи, али оно није исто што и чулно опажање, које је релативно, променљиво и подложно деловању разних спољних утицаја како на субјект тако и на објект опажања. Да су предмети чулног опажања нестални и да се налазе у процесу сталне промене, сталног настајања. Зато они и не могу бити предмет истинског сазнања.
По Аристотелу, који га је критиковао, такво тумачење би значило да идеје не само да постоје одвојено од чулних ствари, које су моделоване према њима већ и да Платон:
подвостручава стварни свет,
уводи мноштво постојећих суштина без икакве чврсте метафизичке основе
не успева да дефинише однос између идеја и чулних ствари
не успева да објасни међусобни однос идеја

На нама је да сврстамо Вучића и саме себе- По Платону или по Аристотелу.

Bojan's picture
Bojan 13:51 17.04.2017.

  • +18
Voting is closed.

Lele,lele, šta ti sve ne nadje na internetu. Ma ti pričaš o drvetu i objašnjavaš neke složene biohemijske mehanizme koji ga održavaju u životu, a to uopšte nije drvo nego je recimo traktorska guma. Drugim rečima, praviš se pametna, a u stvari si totalno promqašila temu.
Idi to objašnjavaj studentima koji su izašli na proteste, sigurno ćeš da ih ubediš, oni jadni ništa ne znaju. Pouči ih malo.:)

Нада's picture
Нада 14:51 17.04.2017.

  • +13
Voting is closed.

А ти и даље не знаш зашто си поменуо Платона. Да л` га кудиш ил` га хвалиш?!
Да ли волиш или не волиш његову Идеалну државу у којој се зна "ко коси, а ко воду носи"!

Изгледа да је за тебе филозофија тракторска гума која је механизам са биохемијским процесима. Браво!

Не знам кога би од нас двоје студенти више разумели. Вероватно тебе.

Bojan's picture
Bojan 15:06 17.04.2017.

  • +13
Voting is closed.

Ma ne seri bre, kako si tako glupa, pa naravno mene, jer oni nisu za Vučića kao što si ti. Tebi čovek baš treba da nacrta, samo lupaš gluposti i to na tone. Ni ono sa čobanima ne razumeš,pa šta ja onda imam tu da ti objšnjavam više. Tako mi i treba kad ulazim u diskusiju sa Vučićevim sendvičarima, botovima i izlapelim penzionerima. A ti ako misliš da će te studenti razumeti kao što kažeš, ti idi, pa im objasni to što oni eto nisu mogli da shvate. Otkrij im istinu.:) Pa će oni odmah svi odreda da zavole Vučića i da prestanu da protestuju.:) Svaka ti čast na rezonovanju.
Glupost je večna i bezgranična. Živela glupost!

Нада's picture
Нада 15:56 17.04.2017.

  • +15
Voting is closed.

Простак је изгубио живце!!!

А простак+незналица+бот= тужна српска реалност.

И читај како је написано, ако умеш. Написала сам да ће студенти ТЕБЕ разумети.

Толико о твојој памети и "младалачком" жару према протестима.

Bojan's picture
Bojan 16:27 17.04.2017.

  • +15
Voting is closed.

Ma dobro Nado, mani te prazne priče, nego da te pitam, jel to tvoja slika tu pored nika? Ha,ha,ha :)

Нада's picture
Нада 16:57 17.04.2017.

  • +14
Voting is closed.

Лепо је што потврђујеш своју памет оштроумним питањима и моју једначину о тужној српској реалности.
Као и да ви, западоиди, знате свакојаке вештине- па и да се дописујете са мојим кућним љубимцем. Зашто да не?! Научили сте већ да шените за сваки залогај, а када вас газда још и помази- ви цвилите од среће.
Савет: немој само дуго- можеш да се претвориш у џукелу.

Bojan's picture
Bojan 18:51 17.04.2017.

  • +12
Voting is closed.

A ti u amebu..

Zorbas's picture
Zorbas 10:18 17.04.2017.

  • +16
Voting is closed.

Овакав систем и није никакав систем. Он се мења лако. Студенти позову родитеље, баке и деке да им се придруже. На улицама треба да буде непрестано стотине хиљада грађана, тражи се да СВИ политичари изађу пред народ и народ се о сваком изјашњава "Да се свргне!" Од припадника војске и полиције се такође тражи да све политичаре похапсе, а да на чело војске и полиције изаберу неокаљане људе без обзира на чин. Ту на улици се позивају и постављају стручњаци за привремену власт. А поставља их револуционарни комитет задужен за привремену управу на основу ДОНЕТИХ СМЕРНИЦА. Мора постојати НОВО НАЧЕРТАНИЈЕ. Већ за раније. Сваком од групација управљаће ЈЕДАН ЧОВЕК на 3 месеца. А продужаваће се његов мандат свеопштим гласањем. Мора се водити рачуна да тај један спроводи НАЧЕРТАНИЈЕ.

Додај коментар